Europékatter - Var finns de?
Hej!
Jag ska snart skaffa min första lilla misse och jag tycker att Europékatter är så fina (=
Dock så har jag ingen bra koll på vart man kan få tag på dem…
Andra raskatter som ragdoll och perser finns ju att hitta på blocket, men jag har aldrig sätt Européer där.
Så jag undrar nu om ni har något tips på någon sida där Européuppfödare lägger upp annonser, eller om ni kanske rent av har tips på någon uppfödare (=
Tacksam för svar
Kollat här? http://www.europeringen.se/

Du vet säkert detta:
Tänk på att om du verkligen vill ha en Europe så ska den ha stamtavla. Vissa kallar sina huskatter för Europè men de är inte mer ras för det.
Lycka till med att hitta din nya vän 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#1 Jo jag har kollat där och jag tycker att antingen så har de inga katter till salu då de väntar på att hitta nya katter att avla med, eller så ligger stället aldeles för långt bort.. typ Finland…

#3, det finns en uppfödare i Sala-trakten som alltid letar efter köpare. Hon har även vuxna katter till salu om du skulle kunna tänka dig en sådan ifall hon inte har ungar för tillfället.
S*Silverblommans är stamnamnet.

Vart bor du då? Det finns en uppfödare utanför Sala som har kull nu och väntar kull också.
Stolt ägare till tre La permer
#4 har hon någon hemsida eller något?
Förlåt har inget svar på din fråga. Men jag visste inte att europé var så ovanliga! (om de är svåra att hitta antar jag att de är ovanliga)

#8 Förra året registrerades det 58 stycken i SVERAK året innan var det 34 och året dessförinnan var det 62. Så de är ju inte så väldigt vanliga.
Stolt ägare till tre La permer
Önskar att fler ville föda upp européer i stället för att avla på bondkatter… Sveriges "lantras" borde vara mycket mångtaligare!