Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2199 ggr
hejsanpådejsan
2

Katten härmar hunden!! Lilla knasboll...

Min underbara lilla kattunge (en blandning av Main Coon och Norsk skogskatt) är verkligen komisk!

Jag har även en hund (blandis av Leonberger, Kuvasch och Landser) som när han springer runt i trädgården ibland, leker och sedan vill in, hoppar på den genomskinliga balkongdörren så att jag ska öppna…

Detta beteende, som jag försökt få han att sluta med, har nu tokkatten börjat ta efter… När min hund hoppar på dörren och vill in, imiterar han det, dvs. tar sats (inomhus) och rusar rakt fram för att slänga sg på dörren. Ser så himla komiskt ut, ungefär som att han slänger sig själv på dörren som en liten trasdocka; min sköna lilla knasboll! ;) <3

Razzora
1

lol, det låter lite som min sambos lillebrors katt och hund. Visserligen var det katten som lärde hunden detta beteende. Fast det är inte så mycket att slänga sig på dörren utan mer slänga-sig-på-handtaget-så-att-husse/matte-förstår-att-jag-vill-in/ut.

Djur är komiska helt enkelt!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Highonbluetomorrows]
2

Du borde filma det, en stor hund och en crazy cat som hoppar på en dörr från varsitt hållSkrattande

hejsanpådejsan
0

Razzora: Haha, så kan det ju också vara, alltså åt andra hållet, att katten lär hunden. ;) Ja, visst är de härliga?!

Highonbluetomorrows: Ja, varför inte? :D

Razzora
0

Djur är helt underbara och ganska oförutsägbara desutom… =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

hejsanpådejsan
0

Eller hur? :D