Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2554 ggr
Noa-Nisse
0

Vad jag hörde i kön...

Tidigare i veckan när jag stod i kön för att ta ut pengar så "råkade" jag höra en konversation från två tjejer i ca 25 års åldern som stod bakom mig. Först förstod jag inte vad de pratade om men efter en stund kunde jag lista ut det.

Jag skriver 1 respektive 2 så det är lättare att hålla reda på vem som är vem.

1 Ja du vet om att --- har fått ungar igen va?

2 Nää det har jag inte hört.

1 Nähä. Jo hon fick för ca 1 vecka sedan, 4 st.

2 Jaja, då blev dina barn glada?

1 Jo det blev dem. Men vi ska inte behålla dem. Det blir för mycket jobb.

2 Jaha…

1 Jo för mamman stöter bort dem.

2 Har ni provat lägga dem hos den andra honan?

1 Ja det har vi men hon har inte intresserad

2 Nä okej, vad ska ni göra nu då?

1 Min mans arbetaskompis ska komma hem och "ta hand om dem"

2 Ja man pallar ju inte hålla på med ersättningsmjölk och sånt liksom

1 Nej verkligen inte. Då ska man typ mata varannan timme, sånt har man inte tid och ork med.

2 Nä ellerhur!

1 Jag menar om det hade varit någon fin raskatt så hade man kanske försökt. Med detta är ju vanliga "bonnakatter"

2 Ja precis, det hade varit mer lönt med en fin katt. vad säger barnen då? vet de om det?

1 Ja jag har berättat det haha (?!?) --- kommer ikväll och gör det när barnen sover.

Usch jag får så ont i magen såhär i efterhand och grubblar över varför jag bara inte vände mig om och sa **_"Men jag kan ta allihopa"

_**Jag tänker på att 4 helt oskyldiga djur nu är döda som kunde få levt p.g.a "djurrasism" (kan man skriva så?)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Eine
0

Den bruden får snart sitt straff..Inte från mig eller oss,men det kommer.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

UlrikaD
2

Jag hade aldrig kunnat hålla tyst om jag hade hört det där.

Noa-Nisse
0

#2, Jag ångrar mig så jag får ont i magen…

#1, man kan verkligen hoppas på det

Medarbetare på Hundar.ifokus

Josefa
0

Säger det samma. Hade inte kunnat hålla tyst.

[Anunnaki]
4

# 3 Det är lätt att komma på vad man skulle ha gjort/sagt i efterhand och det är vi nog medvetna om allihop så du behöver inte ha dåligt samvete fast jag förstår hur du känner dig.

[Ronon-m]
0

Usch så hemskt! Detta händer alldeles för ofta Gråter

[Forest]
0

Jag har fick göra insats i ladgård där man letar kattungar o ringer en som kommer o tar hand om dom alla ungar o honor 1 år tog jag hand om, det sluta med att jag rädda livet på 22 kattungar kastrerade 6 honor, det vill säga alla honor som fanns där. Vi flyttade men jag sa kommer katter utifrån allså hemlösa katter så ska hon kontakta mig, det har hon gjort 1 hane som kom o han fick bo hos min systerdotter. Jag anser har man katt kastrera katterna så slipper man detta bekymmer. Stackars kattungar hopps att föräldrarna får det jä** surt.

Rumblebee
0

Jag tror helt och fullt ut på karma, och när man läser om sådant där, så hoppas jag faktiskt att hon verkligen får sitt…. straff snart, och gärna ett ordentligt ett också.

Eine
0

#8 Det vet jag också.Det känns direkt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Viccan92
0

Känner en tjej som bor ute på landet och har två stycken katter. Vet iaf att en av dem är en hona och varje gång hon får ungar så letar hon upp dem och dödar dem. Varför inte bara kastrera dem jag tror minsann att hon jagar råttor ändå.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Mona22
0

#0 Den sista idioten är inte född, bara ta död på ungarna hela tiden, varför inte bara kastrera??Skrikandes

#10 jo, de jagar bättre då de ej behöver leta efter en hane att para sig med. Försök säga det till dem så slipper fler ungar sätta livet till…

Jina
3

TS, hoppas du inte har dåligt samvete nu eller känner någon som helst skuld. Du har INGET ansvar för hennes katter, så det är helt på hennes huvud att de dör. Det är aldrig lätt att bara vända sig till någon så, ofta kommer man på efteråt hur man tycker man skulle reagerat/ vad man skulle sagt.