Vila i frid lilla katt : (
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag var min kompis tvungen att avliva deras kattunge, hon blev bara 4 månader gammal…
Hon hade brutit benet, men dom vet inte hur…
**Vila i frid Artimis ! ♥
**
Nej, gud vad tragiskt!
Så ung misse oxå, R.i.p ♥
Ja, hon blev inte gammal 
Näe, verkligen inte! 
Aj! Stackars liten… Vet hur det känns, vi fick katt ungar som vi trodde skulle klara sig, men de blev bara 2-3 månader! 
Ja du...
Ååå, vad hände med dom ? 
Kunde man inte fixa benet??
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jag undrar lite som #6 kunde man inte fixa alt amputera benet?
kasnske blev för dyrt och fixa det? finns nog en bra anledningn till varför de inte kunde fixa benet tror jag. Avlivning är ju sista utvägen.
Varför försäkrar man inte sin katt så man kan hjälpa den när den är skadad eller sjuk?Tyvärr avlivas många bondkatter för att man inte brytt sig om att försäkra katten,och förstås för att katten är i princip gratis ,lätt att skaffa ny..Jag blir så upprörd över hur folk gör med sina bondkatter!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Nu vet jag ju inte bakgrunden alls eller hur illa det var men något kunde väl ha gjorts. Vi lever just nu på bara bröd och vatten för att min kisse skulle kunna komma till veterinären. Vi valde katten och inte han oss så vi har ansvaret att ta hand om den.
Jättetråkigt att hon var tvungen att ta bort den men hon kunde väl försökt rädda den innan ? 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
MEN jag tycker man inte behöver ifrågasatta massa nu har de ju redan avlivat katten så va gör de för nytta i detta fallet. En sak om TS skrev: avliva eller hjälpa den? osv som en fråga då förstår jag tt man svarar men nu finns de ju ingen hjälp till denna kissen.
Även om man har katten försäkrad så täcker inte försäkringen allting. Sen kanske vissa känner att en katt med amputerat ben är ingen kattliv och därför väljer de avliving, finns nog rätt många orsaker…
#11 Det handlar alltid om pengar.Man kanske ska tänka sig för innan man tar ansvar för ett djur.Det hade säkert gått att hjälpa kattungen om man valt det alternativet.Att alls skriva om försäkringar etc kan ju kanske inspirera andra kattägare att ordna försäkring innan olyckan är framme.Det är bara alltför vanligt att man avlivar en huskatt i stället för att hjälpa den.Självrisken är försumbar när det gäller de kostnader som kan uppstå vid ett olycksfall.Nog kan man väl betala 1500-2000 för att få hjälp?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
jag håller med och jag själv har försäkring på min kattr så jag tycker ju också man skall göra allt man kan men de kanske denna familjen redan gjort det vet vi ju inte.
Här går ett benbrott på 15-20.000 kr att operera utan försäkring, så jag kan förstå om man inte kan hosta upp den summan bara sådär.
Ja, dom kunde operera,. men det var väldigt dyrt. + att det inte var säkert att det skulle bli bra, så det allra bästa var att avliva, istället för att hon kanske skulle behöva lida resten av sitt liv.
vila i frid.