Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2143 ggr
[hehlenaaa]
0

Din speciella katt!

Vad är det som gör just din katt så speciell? Några roliga egenskaper eller en speciell grej den alltid gör? Kul att höra vilka speciella, unika och underbara katter alla har :)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Findus<3

Han är så himla snäll! Man kan göra stort sätt vad man vill med honom, han bits eller rivs inte ändå ^^,
Lite dumsnäll :) Honkatten bestämmer trots att han har bott här mycket längre än henne (han är 2 år, hon är 13 år, omplacering är hon) hehe

Han hittar på bus och knasigheter :)

Sedan har vi Fia, gammelkatten. Fick henne i december 2010 då ägaren hastigt gick bort. Hon är 13 år gammal men beter sig som en kattunge ibland hehe
Hon är väldigt bestämd dam och bestämmer över Findus.
Ibland vill hon busa med han ibland blir hon sur på stackarern
Hon hatar att vara ute på vintern, då blir hon helt plötsligt "innekatt".
:=D

(Fia på bilden)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mona22
0

Våran skogis bamse älskar uppmärksamhet så han älskar allt och alla, alla som kommer och hälsar på är hans bästa vän , även hundar trots att han inte bor med någon. Han älskar damsugaren (!) och flyttar sig inte gärna när man damsuger, han gillar även att bli damsugenSkrattande
han säger något som låter som "pio" när han vill ha uppmärksamhet eller så jamar han utan ljud.

Traxxas,cornishen. När hon ser att man ska in i köket så springer hon till sin klätterställning och ställer sig på våningen där hon når till ens ansikte. sedan ropar hon att man ska komma dit och gosa och hon har väldig pli på oss så det gör man ju Skrattande. Sedan så slänger hon sig gärna mitt framför fötterna så man nästan snavar på henne, men då ser man ju henne och plockar upp henne.

Vi måste vara väldigt bra tjänstefolkTungan ute

[Lillfjanten]
0

min ena katt låter som en groda när han är superkelig, den andra skriker hjärtskärande när hon vaknat (händer minst en gång om dagen) och letar efter mig för att få gos. man kan ju undra vad de drömmer om.

[hehlenaaa]
0

Mitt busfrö älskar uppmärksamhet, och får hon inte det så HÖRS hon kan jag då säga :) Hårsnoddar är favoritleksaken, hon kan apportera i timmar utan att bli trött. Kalkon är favvogodiset och jag har just börjat klickerträna henne med bra resultat- hon är nog erhört smart!

Så fort hon kommer in i ett rum där man själv är så kurrar hon nöjt, hon är inte van att ligga och sova någon annanstans än i min säng, så det kommer bli lite problem om ca en månad då vi flyttar ihop med min pojkvän ;)

Härom dagen när jag satt i köket och läste så kom hon indragandes med ett par strumpbyxor, hon har satt pappas extremt dominanta hankatt på plats och hon är nog förälskad i min lillebror ;)

Norberg90
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min ena katt är så speciell på så vis att hon älskar att lära sig saker, och älskar att "arbeta"

Hennes favorit är att hoppa hinder :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Mona22
0

#5 haha. det går att lära katter saker med, bara man mutar demTungan ute

[hehlenaaa]
0

#5- wow! :)

Norberg90
0

#6 Hon behöver inte mutas ! hon hoppar utan belöning oxå.. Så hon hoppar inte bara för att få nå gott om det är det du menar..

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[Catteklina]
0

Våran skogis Melker har en tendens att alltid bitas när han är kelig… Kliar eller klappar man han, så biter han en i fingrarna, armen, låret, ja, vart han nu kommer åt!
Kanske ingen rolig egenskap, men det är vår kille :)
Kan ju också tillägga att gäster gärna inte klappar honom Oskyldig Problemet där är att han är så påträngande och klättrar på folk för att få dom till att kela med honom Glad
Men sonen på 2 år biter han aldrig! Han kan göra vad han vill med honom, han ligger fint och myser, lite dumsnäll mot honom.

Adrina
0

Min hankatt Tudor är speciell på det viset att han BARA närmar sig oss 4 i familjen, och att han har en dagsrutin, klockan 9 varje vardag är det sovdags på kudden hos mig Kyss. Det är inte ofta han missar det, han kurrar jättehögt och trampar med tassarna helt hystersikt, han har en kanin (gosedjur) som han älskar också, han tror att han får mjölk av den antagligen Flört

När vi har gäster är han på vinden och gömmer sig eller är utomhus och när alla gäster har gått hem kommer han direkt! Så knasigt.

Dessutom börjar han morra när någon knackar på vår dörr, som om han vet att det är då det kommer gäster? Han ogillar/är rädd för alla utom mig, mamma, pappa & min syster. Mina kompisar brukar fråga hur han ser ut eftersom dem aldrig sett honom Flört. Förutom det är han världens goaste och hatar att bli uppburen. En sak han också gillar som ingen av våra andra katter gör är att hoppa på studsemattan och gunga i hammocken (då spinner han skithögt) sen är det som nästan alla våra katter kan göra, trösta en. När man är ledsen så känns det alltid som att dem förstår en, dem brukar krypa närmare ens huvud, slicka på handen m.m. Här är en bild på min Tudor! Han är även med på min Avatar.

Har 2 andra katter Melodi och Florita, dem skriver jag om en annan gång!

[Highonbluetomorrows]
0

Min lille älskar att jaga vattnet när man spolar på toaletten, sedan springer han därifrån utan att titta tillbaka..

Han tycker även om att däsa med mig på gräsmattan utanför huset under varma sommardagar. Då ligger han i skuggan under min stol och gottar sig tills det blir dags att gå in.

Att följa efter husse och matte på promenad runt kvarteret om kvällarna är även en klar favorit! Ibland är han väldigt försiktig men oftast så kutar han kaxigt efter oss, lite som om han jagade våra ben, gömmer sig en stund och springer sedan efter igen. Det sötaste är när han kommer springande runt huset när han varit på baksidan och hör våra röster :).

Han är inte superkelig, men vill alltid vara nära och se vad vi har för oss. Plutten <3

Mona22
0

kom på en till speciell sak med våran skogis, han är kittlig under fötterna. Han var så bråkig när man skulle klippa klorna när vi fick hem honom, helt plötsligt drog han undan tassen, vi insåg sedan att han är kittlig så numera vet man hur man ska hålla för att det inte ska kittlas och kloklipp går jätteenkelt och utförs med purrningar från hans sidaKyss