könsbestämma kattungar hjälp!
Hej!
Jag har gett mig in på uppfödarbanan, och är en engagerad nybörjare! Jag föder upp katter av rasen brittiskt korthår och långhår. För snart en vecka sedan kom första kullen helt underbara bebisar!
Nu undar jag om det finns några hjälpsamma själar här som jag hjälpa mig att könsbestämma kissarna. Jag har läst sådana trådar hela kvällarna nu, men tycker det är så svårt! Jag lägger upp några egna bilder så får vi se om det är någon som kan hjälpa mig.
Tack på förhand!
hälsningar
Anna

Haha.. det ser ut som fem pojkar
Den som ev. skulle kunna vara en flicka är isf nr 2

Tror din katt fick fem flickor. Är lite osäker på fyran och trean, men tror de är flickor med.

Hej och tack för era svar!
Tyvärr är ju inte bilderna de bästa så förstår om det är jättesvårt att se, men jag som har haft möjlighet att vrida och vända och kika många gånger har haft svårt att se skillnad…det skulle ju kunna bero på att de alla är av samma kön.
men nu har jag fått två olika bud
och 2 har någon tidigare sagt verkar vara en flicka och 5 en hane…
Blir det lite enklare med tiden, när de växer?

Alla bilder är inte så tydliga, men 1:an är garanterat en hona. #2 tror jag hona. #3 är lite svårare att se. Jag tror också det är fler honor än hanar, men #4 skulle eventuellt kunna vara en hane. #5 ?. Urinöppningen på en hane är rund.
Vill gärna se bilder sen även på kattungarnas huvuden. Föder själv upp brittiskt korthår. 
O ja det blir det. Jag har åtta fem veckors här hemma och det går inte att ta miste på vad dom har för kön.
Ettan, trean och ev fyran är flickor resten är pojkar.

#10 Tror att tvåan har svullna blygdläppar (eller vad det heter på katter) som gör att det ser ut som en hane.
4 tjejer, 1 pojk. femman är grabb. Resten är flickor.
4tjejer, en kille :) sista är kille!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Fast jag tror att det är en hane.

Jag tycker det ser ut som att 1, 2 och 4 är honor och att 3 och 5 är hanar. Är dock osäker på 4an.

Tack snälla ni för att ni försöker kika!
Ska försöka läsa och summera liite vad ni sagt. Vissa verkar ju de flesta ha röstat för är honor resp hanar och några verkar svårare. Jag är fortfarande inte så säker, men känns skönt att ha llite att gå på! Ska försöka få bättre bilder med lite assistans av maken också.
Kan lägga upp bilder framifrån, startar en ny tråd tror jag!
Anna

Honor har som ett "i" där bak.
De har tätt mellan hålen.
Hanar har som ett kolon i baken, alltså ett :
De har längre isär mellan hålen. Avståndet emellan ökar ju mer grabbarna växer.

#15 Fast avståndet mellan är för kort för en hane.

#19 Är det? Jag tycker verkligen att det ser ut som att det ska bli en pung där. Men kanske har vi fel. Ska bli spännande att se när de blir äldre, vad de "blir" :)

#20 Jag tror att de som ser ut som en pung är svullna "läppar" eller vad det heter på katt. En av våra honor hade det när hon var mindre, men det var en padda så och nu är det som det ska. Men det kan vara en hane, men tycker om det inte finns nått nedanför pungen eller var det är så är det en hona. Men det är som sagt vad jag tror :)

#21 HAr inte fått någon padda och har färgmässigt ingenting att gå på. Far är choklad, mamman svartsköldpaddsilvershaded. Skulle ju kunnat bli en röd hane, eller padda men inte vad jag sett.
Hur är det med pungen då tro, brukar man se den så tydligt som på bilden på katter.nu? Tycker att 2 har en springa, men som ni säger lite svullet runt vilket är förvirrande. Ingen av kattungarna har särskilt långt mellan hålen och alla verkar ha en springa mer än ett runt hål.
5 verkar många se som en hane, tycker också att han sklijer sig mest från de andra.
Om man känner där bak på katterna så känner jag inget som liknar pungkulor på någon, men det kanske beror på att de bara är strax en vecka gamla.
Nu är det dags att presentera kattstackarna med huvudet först också!
Anna
håller med anna, nr 2 e en flicka..
S*Winsnes Wilda