Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3906 ggr
pillsRgood
0

ang friskiesreklamen

varför gör katter.ifokus reklam för friskies när den så gott som är hatad i alla trådar här på katter.ifokus?

bara nyfiken

Supinesophie
0

hahaha tänkte precis samma sak nyss xD

MonicaLagerquist
0

Pengar pengar och pengar

Stolt ägare till tre La permer

Imitra
0

antagligen pengar

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Rumblebee
0

Misstänker att den här sidan hålls uppe tack vare reklam, och även medlemmar som köper iFokus Plus tillägget eller hur man ska kalla det. Även sett den där Friskies reklamen på Zoonens hemsida till och från, så misstänker att det är lite samma sak där.

Imasy
0

Nu är det inte enbart på katter den reklamen syns kan jag tänka mig, utan kanske också på andra kattsajter.

Men utan reklamintänkter finns det heller inga pengar att betala iFokus för. Vilket kanske då skulle betyda att det blir en betaltjänst för att få medlemskap, eller att hela rasket läggs ner på grund av pengabrist.

Så denna reklam är alltså inget jag som värd kan styra över eller har bett om att få.

Silvestris
0

Jag gissar att det inte är sajtvärden som bestämmer vilken reklam som ska visas här utan de som är ansvariga för iFokus,.se och de skiter nog blankt i vad vi tycker om kattmat. De behöver intäkterna för att driva siten (och förhoppningsvis tjänar de lite pengar också).

pillsRgood
0

tack för svaren. jag förstod nästan att det handlade om pengar. och visst det är bra att man kan bli medlem gratis osv. tyckte bara det kändes lite dumt.. och de var visst fler än jag som tänkt på det hela.

Imasy
0

Dessutom, OM jag har fattat detta rätt, så är det inte ifokus-killarna själva som lägger in/bestämmer vilken reklam som ska visas på vilken sajt.

Utan det är ett annat företag som köper plats och dessa reklambilder byter de själva ut. Antagligen tyckte de då att kattmat och klösträd kan passa på denna sajt som handlar om katter.

MEN, vi värdar kan till viss del påverka reklamen. Jag är ju även värd för hamster, som har en lite yngre publik än vad denna sajt har. Skulle det då dyka upp en reklam inne på hamster som har med alkohol att göra, eller vad som kan anses vara av mer sex-relaterad karaktär, så kan jag be dem gå in och plocka bort den.

Men om den försvinner från hela iFokus eller just en specifik sajt vet jag inte. Jag har heller aldrig stött på det problemet själv och "anmält" en annons.

Yoda
0

iFokus har ju även googlereklamer och dessa styrs direkt av google. Dvs, men köper reklamplats för ett visst antal pengar och lägger in sökord så placeras denna automatiskt i lämpliga reklamplatser. Och här diskuteras ju mycket kattmat och katter, så det är inte så konstigt att reklam till kattfolk hamnar just här.

Ju fler gånger vi skriver tex Friskes, ju fler träffar på sökmotorerna får dom ;)

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

[Maine]
0

För min del spelar det ingen roll vilken reklam som visas, det är ju bra att sajter sponsras, och det är ju ändå upp till folk att köpa vilken vara de vill.

Det görs massor av reklam för varor man inte gillar, man kan ju inte gnälla på dem alla..

Men jag har för mig att man kan köpa iFokus utan reklam om man stör sig på den.