Bindi vill inte sova på natten
Någon som har ett tips på hur man får en kisse att sova på natten???
Han kom till mig från Strömstad förra söndagen :) . Då hade han varit ute sen hans ägare lämnat honom och hans tre kompisar tidigt förra hösten :( .
Självklart har han ju då haft andra rutiner och säkert varit ute på jakt på nätterna… Men jag vill SOVA på natten ;) !!! Så fort jag stänger av tv:n och kryper ner i sängen, så börjar han pipa. Sen gör han det med jämna mellanrum, precis när jag har lyckats att somna!!!
Först fram på morgonen kommer han till ro och somnar, men då är ju jag ett vrak redan ;b !
På dagarna sover han allra bäst när jag sitter vid tv:n =) . Han njuter nog av att det är lite ljud omkring honom :) . Men jag vill inte gärna ha på tv:n på natten, eftersom jag alltid är rädd att det ska börja brinna :-O !
Tyvärr bor jag ju i lägenhet och kan inte sätta in nån kattlucka till (den in-nätade) balkongen. Annars kunde han ju gått ut om han ville… :-/ . Mina andra tre kissar sover hela nätterna :)
Som du skriver så har han vant sig vid att vara vaken på nätterna då han befann sig ute. Det tar tid för dom att komma in i en annan lunk. Du får stå ut, finns värre problem 
Prova att busa och leka med honom innan du ska lägga dig, då kanske han också är trött när det är "läggdags". När min katt sover på kvällarna, vill han busa på nätterna, så det har fungerat för mig!
Eller så kommer han snart in i er dygnsrytm, han har väl inte varit hos er så länge ännu.
Lycka till 
Ja oja, visst finns det värre problem :) . Jag kämpar på och står ut, men jag är sjuk och behöver den lilla sömn jag får :) .
Ja "femman" det ska jag prova :) ! Han har bara varit här en vecka, så det tar säkert ett tag innan han vänjer sig vid våra rutiner =)
Kan du inte prova med att ha radion på, på en ganska låg nivå?
/Maria

så är min katt också! runt fem på morgonen brukar han vilja sova, och då får jag mina 2 timmar tills jag ska upp och jobba ;)
jag har funderat på att försöka hålla honom vaken på kvällarna men det känns inte riktigt snällt!
Det rätta är nog att ignorera dom, ligga still och vara tråkig på natten, så kommer dom snart vilja vara vakna med oss!
Bumbleboo, det har jag inte tänkt på :) . Radion kanske funkar :) . Ska prova det, tack :) !
Hihi, Loppan, då är det inte bara jag som får vara vaken ;D . Jag provade nyss om han gillar laserpekaren, för dom andra springer som galna efter pricken… Men han var totalt ointresserad, hihi! Annars tänkte jag tröttat ut honom med den i kväll ;D
Just nu har jag nog snäppet värre än dig här hemma. Vaknade i morse av att jag trodde att det var en ko som kom in i sovrummet, världens råmande var det. Upptäckte snart att det var en av katterna som hade börjat löpa. Hanarna gör allt för att få tyst på henne och kliver på fast dom är kastrerade hahaha… Jag lär nog inte behöva väckarklocka i morgonbitti 
Usch dom kan verkligen låta! Min Lillan, som verkligen ÄR liten, lät som den värste när hon löpte, haha! Så mycket oljud i den lilla kroppen ;D . Nu är hon steriliserad och jag slipper det lätet!!!
Jag hade precis fått min hona att sova på natten när jag skaffade en till kisse, och nu har det gått ca 4-5 månader sen dess, och dom har precis börjat lära sig sova på natten 
Så det tar tid 
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Bindi har sovit snällt heeela natten, yeeey
. Jag busar med dom alla på kvällen och sen när han pipper precis när jag har lagt mig, så nonchalerar jag honom. Då går han och lägger sig ;D . Det gjorde han natten innan oxå :) . Men då pep han ett tag på natten oxå ;b .
FÖrsök aktivera honom på dagen så är han trött på kvällen.Sover de tex på dagen så är de pigga på natten. katter vill ju av naturen vara uppe då .Märker på min katt att när de skymmer börjar han tycka att nu är det dax hitta på något kul o då börjar ju jag bli trött.