Olivers är identisk med EC tycker jag. Jag använder den och är toppennöjd!
HElt enig. Olivers är suverän. HAr till och med omvänt EC folk!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Håller med Josefa, Pussi Compakt är bra 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

jag använde länge extreme classic… men nu sista gången när jag beställde från tyskland så testade jag en sort som heter tigerino…2*15 kilo för 26 euro….fick hem den i fredags så jag kan inte riktigt riktigt ge ett helhetsutlåtande… men jag tror jag är rätt säker på att jag är urnöjd…är det än så länge iaf…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
det var ju ett toppenpris nu när euron är så låg, dessutom. Kan varmt rekommendera den firman jag med. Snabba och billiga och hemlevererat till dörren. Köper en hel del av dem jag med.
Pussi är absolut inte i klass med EC. Extrem classic är lika bra men kostar 185:- för tio kg.
jag skulle vilja klassa Pussi som ett mellanting mellan EC/Olivers och Eldorado. OCh prismässigt hamnar man ju där med.
Vi har använt "Everclean" länge men hittat "Flamingos babypowder" Dubbelt så bra tycker jag. Bättre klumpbildande och en svag doft av babypuder och nästan halva priset.
/Maria
finns att köpa var?
Vi köper den i en butik som heter Grizzly i Göteborg.
/Maria
Ok……
#1 #2 Men Olivers är ju bara 10 kr billigare än EC.. det är i princip samma pris 
#13 Köp fler så får man rabatt, gratis hemkört. Och har du stamnamn eller är storköpskund, så får du rabatt, då kostar de bara 75 kr/10 kg! Man kan ringa och prata med dem på Olivers, de är jättebra att ha och göra med.
Jag är supernöjd med den sanden.
mja….köper du tre säckar, så kostar de 133 kr st. hemkört. fritt. Köper man som jag gjorde ihop med några andra en hel pall, så fick jag säckarna för 63 kr st. Alltså 60 säckar. MEn det är klart, då får man köpa ihop med andra eller ha ett bra ställe att förvara på. För rätt förvarat så blir inte Kattsand dåligt.
http://www.olivers-petfood.se/
Här köper man Olivers sand, eller hos Foderbilen. Tror inte att det är fler som säljer den tyvärr.
Gjorde ett test hemma för länge sedan, EC i en låda, Olivers i den andra. Katterna gick i Olivers.. på två dagar gjorde de två pinkar i EC. Jag ser ingen skillnad på sanden, för mig är de identiska.
och förhandla om pallpris, då måste man kontakta dem vi mail för de priserna finns inte i webshopen. Men jag är supernöjd.
Jag blandar EC och Pussi kompakt och det är perfekt. Ser nästan likadant och väljer du en EC som luktar lite parfym blir den inte så stark heller med blandat.
//Pia
Extreme Classic tycker jag är likvärdig Everclean. Köper Extreme classic när det är erbjudande i butik: 2 st. 10 kg-påsar för 199 kr. Schysst pris, är mindre pepp på att betala ordinarie pris på 185 kr/påse.
Är inne att göra som somliga rekommenderar - att dryga ut en bra men dyr Kattsand, med en billigare sort. På så vis får man ju ner kostnaden lite.
Hur/var hittar man den kattsaanden?
marianne menar www.zooplus.com
livsfarligt bra sajt! kan verkligen rekommendera den och deras kattmynta i sprayform. jättebra och billig i jämförelse med den du köper i Sverige. De har även burkmat till suveränt bra priser.
OK, idiot som jag är….hur gör jag för att beställa därifrån?
du bara klickar dig fram! Du öppnar ett konto där kopplat till en epostadress. och sen klickar du bara på avdelningarna du vill kolla. Hmn…. har för mig att sidan kan översättas, men jag kanske drömmer…..Sen betalar du med ditt vanliga visa eller mastercard. jag blev tipsad om denna sajt av marianne och emjon. Den är bra och pålitlig
Aj då. Jag har aldrig handlat med kort på nätet. Mailar man då numret på kortet eller? Se där, man skulle tro att jag var född och uppvuxen under en sten i urskogen.
Det går inte med faktura som hos Foderbilen? … Jag får nog ta och ringa Olivers imorgon och beställa en laddning därifrån istället.
#10 Finns på www.zoomarknad.se också
Ever Clean är av bentonitlera, så man får helt enkelt fråga sig fram bland tillverkarna om de använder samma material. Det unika med EC är främst att den finns i olika sorter, annars är t.ex Extreme Classic lika bra vad gäller klumpbildning.
Vitakraft Compact är också en prisvärd sand.
Vänliga hälsningar
Cindy
Vi kör Pussi här hemma blandat med Ever Clean. Tycker det är lika bra som när vi bara hade EC. Och det blir lite billigare eftersom Pussi är halva priset av EC.
Att vi blandar och inte bara kör Pussi är för vi vill ha EC dofft och den hjälper till att göra klumparna lite hårdare.

#20 josefa du klarar det plättlätt för JAG har ju klarat av det flera gånger…du knappar in kontokortsnumret på sluttampen… å så dras pengarna när dom plockar ihop ordern…du bor inte alls under en sten i skogen
OT kan jag säga att jag köper james wellbeloved torrfoder … köper jag dom i "sverige" kostar dom 780 för 10 kilo… på zooplus köper jag 2 säckar (20 kg) för 99,99 euro
#27: Stämmer det att frakten är €6.90 upp till €69.0? Verkar ju jättebra?! Ingen tull eller dyl som kan krångla? =)

jag får gratis frakt…. orkar inte kolla nu var gränsen går för fraktfritt men jag TROR att det är mellan 500-800 Sv kronor….
.. inget som krånglat alls… tror jag beställt däifrån 4 ggr nu… missade att säga att jag fick ytterligare 5% rabatt genom att skriva in en kod som stod på sidan…
en sak till : det körs ut av posten…men om man inte är hemma då så får man åka till posten o hämta…. kan vara bra att känna till för den som inte har tillgång till bil…
tack för att du hjälper till marianne! Ja alla barn i början och man blir lite småskraj första gången man ska beställa något från utlandet, men det gick förvånansvärt lätt. Har för mig att man kan gå via den finska sidan där står allt på svenska va? och precis inga tullar inget jox alls. Bara klcika av hjärtans lust, kanppa in sitt kortnummer och två tre dagar senare oftast så tutar postamannen utanför dörren.
nix. inte på svenska….. kan nämna att jag köpte urbra burkmat där till väldigt bra pris… vanlig alltså…
kollar du längst ner på denna sida, så hittar du vanlig kattmat suoermarketkvalititet jag köpte catessy anka och lever, jättepoppis och det tål Esther också.
Putt
Fler som har något tips?

tummen upp för min tigerino kan jag meddela nu efter en dryg veckas användning…kanonbra…..(zooplus)
#34 Vad heter det? Tigerino? Hur mycket kostar det och var finns det att köpa? :)

25,99 euro för 2*15 kilo… om mina trötta ögon läser rätt måste du handla för 39 euro för gratis frakt.. kommer från tyskland…. finns ju mer saker man kan köpa.. OM du handlar så kan du få 5% extra rabatt om du handlar för över 100 euro… se även # 29

Jag köper Extreme classic eller Everclean när det är erbjudanden annars köper jag Pussi kompakt i mataffären. Ibland så blandar jag sorterna och "drygar ut" de dyra sorterna. Funkar jättebra…
Måste bara säga att jag testade Flamingos Babypowder som #9 tipsade om och jag köper det aldrig igen.
Har aldrig varit med om en sand som dammat så enormt mycket som denna gör.
Katten hoppade ut ur lådan och torrhostade.
Stinker gör sanden dessutom, luktar inte alls bra och dämpar inte kiss-och bajslukten ett dugg. Snarare framhäver den?
Och så köpte jag 2 st 15 kg säckar.. kommer ju hålla i minst ett halvår. Nej, jag är inte så värst glad just nu