Eukanuba eller Hills?
Hej! Vårt torrfoder tog slut igår och då åkte vi till djuraffären för att köpa nytt. Vi har gett dem Hills hittils, men fasen, vad bajset luktar utav det.
Så igår hade de extrapris på Eukanuba, 4 st 400 g för 25 kronor, så vi köpte hem det och provade det. Bara jag öppnade påsen och lukten spred sig i köket blev de galna och skrek och skulle klättra på mig (!). Brukar bara hända när rå köttfärs serveras annars.. Och de smååt av det hela dagen. Dock har de lugnat sig nu och antagligen fattat att det fylls på mer av detta goda foder ;)
Men nu! Till min undran - vad gillar ni bäst av Hills och Eukanuba? Varför, varför inte?
Hälsningar Astrid :)
Jag har också köpt hem eukanuba nu och mina reagerade likadant!
Tror det är den stora mängden köttprodukter som gör dem galna :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Eukanuba helt klart! Jag har inte själv provat Hills men efter allt man har läst så skulle jag nog aldrig ge det till mina katter. De innehåller väldigt mycket onödigheter och jag tycker det är märkligt att det är det fodret som finns hos vetten faktiskt :/
Eukanuba blev vald till "bäst i test"
#3 jo jag vet detta ;) Men det var ju bara ett visst foder av det, inte alla i sin helhet :) Samma sak med alla de andra sorterna, typ hills ^^

Vad var det för Eukanuba sort som fick bäst i test?
Kan bara uttala mig om Hills.
Har en cornishrex hona på drygt 3 år som flytta hem till oss för ett tag sen. vi fick med en stor säck hills och fick veta att kissen älskade de och var det bästa.
Hon började spy ner hela lägenheten nästan varje dag 1-2 gånger och jag torka spyor och börja tro att det var mjau blötmat som gjort hennes mage i obalans men det blev aldrig bättre så jag börja kolla runt på foder och blev tipsad av James wellbeloved foder. Jag köpte en liten påse och när vi övergått till fodret så upphörde hennes spyor och hon kan äta mjau blötfoder utan problem… inte en enda spya nu mera. Pälsen är mycket finare och hon verkar mycket piggare och gladare! :)
**
Så jag bojkottar Hills foder helt, aldrig igen!**
du vet redan de men fisk och nöt ska man vara försiktig med då katter kan vara allergiska mot det. :)
Så testar du james fodret testa alla sorterna men inte fisken… eller ja tål din katt fisk så kan du ju testa. Men jag chansar inte med min kisse :)
Eukanuba Adult. Kyckling och lever var med i testet.

Kanske OT, men vad var det eukanuba/iams var inblandade i för några år sedan? Det blev nåt ramaskri för de hade något i fodret som inte alls var bra.
Har det ändrats nu?
Mvh, Agilis
Har kattungemat nu från Eukanuba. På innehållsförteckningen står det att det är 40% kyckling i den och 15% kycklinglever. Detta står som första ingredientser och på Hills är råprotein första ..
Kraven är mycket hårdare nu.

Ja, det vet jag. Men vad var det för fel på fodret och var det till och med säljförbud en periond i Sverige?
Mvh, Agilis