Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1478 ggr
[Anunnaki]
0

Jättegulligt med katt

Det är verkligen jättegulligt med katt. Dagen började med att jag upptäckte att någon, jag har mina misstankar om vem, hade kissat på golvet i ett av rummen, så spydde en anna lite fina hårbollar på vardagsrumsgolvet, snart nog var det dags att torka upp resterna efter en måltid bestående av sork i tvättstugan och kort därefter var golvet i tvättstugan fullt av fjädrar och lite kladd från inkråmet av en fågel.

Så har vi det hemma hos mig idag. Jag fattar inte att det finns någon som inte vill ha minst fem katter för att få lite krydda på vardagen.

IceJossan
0

Haha jag känner igen det där :P

Man älskar dem, men sånadär dagar är man helt enkelt inte lika glad i dem ;)

Halvdansken
0

Nåååå… är de inte söta. Skrikandes

Vår ena spydde en natt precis utanför toadörren, så vi lyckades trampa i det på morronen. Man vaknar hastigt, kan jag meddela.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mona22
0

Våran skogis lägger ALLTID sina spyor på mattorna. det slå aldrig fel. man får lyssna när han börjar hulka och rusa dit och lyfta bort honom.

Vissa dagar tycker man om dem mindreTungan ute

IceJossan
0

#3 Samma här!

Destany
0

hehe det där känns igen hehe.. Puma spydde ner hela balkongen idag..

[Anunnaki]
0

Vet inte varför det verkar vara så bra att spy på mattor. Tvättstugegolvet är ju lättorkat iaf.

Wille00Moggis
0

jag hinner åtminstone få bort våra katter om det händer.

IceJossan
0

#6 Mjukt under fötterna antagligen… Sen att det alltid är de enorma finmattorna som ska kräkas på?! Duger det inte med dörrmattan som är liten och lättvättad?!

Wille00Moggis
0

katter tycker antagligen att mattor inte ska vara fina…eller?

[Anunnaki]
0

kanske ligger något i förslaget att missarna vill ha det mjukt och skönt om tassarna när de mår illa.

Jag har skrivit lite om att det inte alltid är så gulligt att ha katt här.

Med några katter i huset lär man sig att vara överseende med mycket.

Wille00Moggis
0

När man läst det där verkar det dubbelt så krångligt att ha katt som innan

IceJossan
0

#10 Haha klockrent skrivet :P Dock är jag inte överens med att man inte kan fostra en katt ;) Man kan mycket väl fostra katter, de kan bli sååå lydiga och sååå duktiga - men bara sålänge matte ser förståss, annars gör de precis som de vill, haha :P De lever lite efter "det matte inte ser lider hon inte av" ^^,

Och det där med nålar känner jag igen :P Min Ronny (hos mina päron) sitter väldigt gärna och plockar nålar från anslagstavlan brevid datorn :P Bra tidsfördriv när matte är tråkig och bara stirrar på skärmen.

Dorkiis
0

#3 hehe det är anledningen till att vi inte har några mattor förutom dörrmattan här hemma =P Men den åker rätt ofta in i tvätten..igår spydde Sidney upp sin första hårboll på den =)