Hur stor katt/rastgård har du?
Många skriver om sådana, men då blir jag lite nyfiken på dess storlek. Hur många kvm ligger de på?
Jag har för liten tomt (700kvm med fram/baksida) så jag bygger ingen. Om jag hade dubbelt så stor tomt, så kanske jag kunde ha en gård på ca 50-100kvm. Ska det vara så ska de.. så tänker jag.
Nu har jag ett uterum på 24kvm som de får vistas på, men den ytan på en rastgård är inte att tänka på ens.
Hur har ni det?
Tillägg: tänker på fristående eller tillbyggda gårdar..

Vi har nätat och glasat vår altan.20 kvadrat är glasad och 20 är nätad.
Stolt ägare till tre La permer
Så du har 40kvm? En kombination av altan och kattgård alltså..

Ja tillsamans blir det ca 40 kvadrat.Så här såg det ut när vi byggde.
Mer bilder finns här.
Stolt ägare till tre La permer

Jag bor i lägenhet så jag har balkong men den e ganska stor. 5m lång och tja vet inte bredden men ja =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Nu tänkte jag väl lite mer på fristående eller tillbyggda kattgårdar , men det framkom ju inte i #0..

vi har nätat in ca 300 kvm av trädgården till katterna (hela tomten ligger på ca 2500 kvm). Riktigt skönt att kunna ha altandörren ståendes öppen hela dagarna! Kissarna älskar den, även barn, valp och vi vistas mest i den.
#6 Okej, så det är en rastgård för er tvåbenta med.. *ler*
En sån stor vill jag med ha, fast enbart för missarna, så det får plats massor av roliga prylar där. Jo, jag kan nog ha min hammock där med..*drömmer mig iväg..*
Såg en hundkoja vid Bauhaus häromdagen.. så jag sa till gubben, att om de säljer ut såna för halva priset, så ska jag minsann köpa en. Om den sen kommer till användning, det vet jag inte, men mysig var den! Och sen skriver man deras namn ovanför öppningen. 
Det kan ju bli pryl nr1 till min blivande gård, för jag bor nog inte kvar i detta hus livet ut.. 

japp. för att slippa hålla på att bära kissar ut och in, och istället låta dem välja själva hur de vill gå fram och tillbaka satte vi rastgården i anslutning till altandörren (altanen är inte byggd än), så då blev det på den delen av tomten som vi vistas mest på. Drömmen vore ju att näta in hela tomten, men då går det åt MYCKET nät, så det får allt vänta.
Låter smart. Visst bör de ha möjligheten att trippa in och ut om de vill, det är ju inte helt fel..
De kan ju vilja gosa lite emellanåt med.
En hel tomt skulle jag dock inte vilja ha innätad, men 300kvm räcker bra! *avundsjuk*

Tyvärr bor vi på andra våningen så vi kan ej ha katterna i kattgård men när vi flyttar till villa kommer vi fixa det.
Våra får koppelpromenader och utgång på balkongen istället.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus