Skithuset uppdelat i två dass
Japp, jag vet jag har en vriden och sjuk humor men kan inte undgå att berätta detta.
Det har kommit till vår kännedom att våra katter har regler vad gäller att gå på toa. Inte nog med att de kör med regeln äldsta kissen först utan de har även delat upp sin toalett.
Yngsta kissen gör sitt längst in, äldsta kissen okupperar ingången´och hur snällt är inte det. Har äldsta kissen skitit innan yngsta ska på toa ja då får han kliva för hull och håg över högen för att komma till "sin plats".
Äldsta kissen täcker heller inte över sitt utan lämnar det jobbet till den yngsta.
Kör de någon form utav mobbning på hög nivå?! =D
Yes box, jag har en vriden humor men kan inte undgå att fråga er ifall era katter har liknande "toaregler"?
Förlåt om jag var lite väl litterär men det är svårt att inte vara det när man talar om toavanor. 

Min ranghögsta skottar inte heller över sina större jobb inte, är nog liten demonstration om vem som bestämmer 

hemma hos oss gör alla "stora" saker i den låda som har lock och kissar i lådan utan lock. Ganska bra, då luktar det inte så mycket när de väl gjort något.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Här hemma bor bara en katt, han gör nummer 1 mitt i lådan och nummer 2 längst in i lådan.
Ha ha, man är nog lite knäpp men lägger ju märke till sånt när man plockar upp efter dem som en annan betjänt… 
Har även tre helt rumsrena frigående innekaniner som också går på (katt)låda så det blir en hel del plockande här hemma. Väldigt imponerad av missen som faktiskt bara går på sin egen toalåda i badrummet trots att det finns fler!
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
#4 En katt som enbart använder en toalett, han kanske har favoritiserat den. =D
#3 smart katt. På tal om toalett (jag och NaimaG bor ihop så vi har samma katter) så har dessa två katter en förkärlek till avloppsbrunnen till duschen - speciellt när man har duschat. De verkar tycka om att se när vattnet rinner ner i brunnen.
#6 Specielt din jädra katt som skall käka upp vattnet. Min är smartare på den fronten.

som sagt den i högre rang täcker inte över. ibland brukar alla kissa i en och bajsa i de andra.men olika från gång till gång
Jag har inte märkt något så som ni har gjort ang bajsandet, mer än att vissa lådor är mer populära för nr 1 och andra för nr 2.
Däremot så har jag kommit på att den katten sambon har adopterat måtte hata mig ;D Det slår ALDRIG fel, men JÄMT när jag ska äta frukost MÅSTE han gå och bajsa. Det spelar ingen roll om det är 6:30 på morgonen eller 11 på förmiddagen.
Har jag ställt min kaffekopp på bordet och ska precis ta första tuggan på mackan så sitter han och klämmer en kabel. Saken är den att det STINKER verkligen så det går bara inte att ignorera heller tills man ätit klart.
Likadant gör han när jag ska sova. Man gör sig klar och hinner precis lägga sig till rätta i sängen, och visst, vem f*n sitter inte där och korvar på toan så man måste gå upp och skotta.
jag har kommit på att sådär gör han bara för att jaga bort mig från sängen så han kan ta min plats bredvid sambon medans jag skottar låda ;)
ha ha smart kisse där, då är ju sängen uppvärmd å go dessutom
Katter är ju små individer uti tassarna. De kan därför överraska oss med alla möjliga vanor och ovanor.
Vi har själva 9 katter, men jag har inte direkt märkt något liknande. Men vi har av förklarliga själ även massor av kattlådor (12 lådor) som står fyra olika platser i huset. Vissa katter går alltid på vissa lådor. Några vill helst ha en helt rengjord låda och brukar därför gå när vi precis har städat lådorna.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#9 min ena gör likadant. skaffa en med lock omduinte har det så luktar det mindre.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Hihi, believe me, det finns inte ett lock i världen som ens kan lindra denna stank ;D