Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2278 ggr
Sagolika
0

3 Katter skjutna utanför Jönköping

TheMe
0

Finns inga ord.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

spiritedaway
0

Stackars kissar :/

SaraC
0

Fy sjutton! Fina, fina kissarna Gråter

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Hilo]
0

Usch, men som någon sa - det är inte olagligt, sålänge det finns jakt/vapenlicens.. (Om det var avlivning)

Men fy sjutton, hemskt att hitta det där ute i skogen..
Stackars fina kissar, hoppas de inte led.. Gråter
Nej, en liten tanke till missarna, och hoppas för guds skull att det inte var tre random katter, som slets bort från sina ovetande hem..

Vila i frid små missar Gråter

Emmieline
0

fy vad hemskt! stackars katter

JossanH
0

Förstå mig rätt nu- jag tycker inget djur ska dö i onödan! MEN, jag ser inte det här som något speciellt mycket hemskare än när någon åker in med en bunt friska djur och avlivar hos veterinären. Så länge det gjorts ett "bra jobb" med avlivningen så ser jag ingen större skillnad. Det som är hemskt är att de förmodligen avlivats utan att de varit sjuka men det tycker jag rakt av är lika hemskt när det gäller avlivning hos veterinären också. De som sköt katterna kunde ju åtminstone ha begravt dom någonstans. Ingen ska behöva hitta djurlik, som inte dött en naturlig död, i skogen när man är ute och går..

Sajtvärd på Iller.ifokus

SaraC
0

#6 Precis min åsikt också.

sahar08
0

#6 Håller med dig! Aldrig skulle jag avliva mina katter om det inte var så att kissarna var så sjuka att det inte går att rädda dem. Annars aldrig!!!

Sagolika
0

Det framgår ju dock att minst en av katterna tydligen skadskjutits så att nästan hela tassen var borta. Sen är det ju inte säkert att den som gjorde det sköt sina egna djur. Det kan ha varit någon annans.

SaraC
0

#9 Det såg inte jag. Helt förkastligt. Ska man avliva djur ska man veta vad man gör.

Jo, precis, möjligheten finns ju faktiskt att det inte är ägaren som valt att ta bort dem. Skrämmande.

JossanH
0

#9 jo, men precis som jag skrev, är avlivningen gjord på ett bra vis så är det för mig samma sak, men är det skadeskjutet och friska katter så är det fruktansvärt! Men det tycker jag om grisar och kossor också för den delen…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Buffaomini
0

om det var för att de skulle avlivas och man har tid att ta fram bössan och skjuta dem, så har man tid att ta fram en spade och gräva ner dem och ge dem en mer anständig död! något djur hade kunnat käka på dem och kanske ett litet barn sen hade hittat dem…inte så kul.

var det för att någon hade lite att göra och bara är en sadist så är det ett nackskott på h*n.

NaimaG
0

När jag läste rubriken så kom jag och tänka på min farbror som är jägare vem jag inte har en tillstymmelse kontakt med och vill då inte ha. Hur som helst, den mannen skjuter katter gratis åt de som inte har råd att avliva dem eller ifall katten inte hittat ett hem och ägaren måste bli av med den fort.

Jag och min farfar (som föder upp katter) har länge försökt stoppa honom men inte äns polisen vill göra något eftersom de inte kan bevisa att han har gjort det utan vittnen.

Personligen har ja aldrig sätt honom skjuta en katt men hela släkten vet att han gör det och det är inte bara katter utan hundar också.

Ni får gärna säga vad ni vill om honom men jag absolut avskyr honom. Det han gör strider inte bara mot naturen och lagen utan också mot hans religion ändå gör han det.

Jag blir så arg av att höra "nu har han skjutit en katt till" osv. Absolut ingen har kontakt med honom i släkten utan avstår från honom.

NaimaG
0

PS. Jag kan tillägga att han även har kontaktat min farfar och erbjudit sig skjuta hans avelskatter ifall de skulle behöva avlivning. Min farfar la bara på luren och ringde sedan mig och berätta. Även mina katter har han berättat för min far (hans bror) att han kan skjuta ifall jag behöver hjälp. I helvete heller att han gör, mina katter rör han inte.

Ge mig tips, hur stoppar vi honom när polisen inget gör?

Mona22
0

#6 jag håller med dig. Jag tycker det är bättre att ta bort katterna istället för att bara släppa ut dem och tro att de klarar sig själv, men människan kunde väl grävt ner dem liteFörvånad. Det är ju inget skoj att hitta när man är ute och går.