Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3406 ggr
SaraA
0

Jobba och ha katt?

Hej!

Undrar lite vad ni tycker eftersom jag får hem min två katter snart och har lite funderingar kring hur mycket jag ska jobba. Har nämligen möjlighet att gå ner till deltid om jag vill det men det bästa för ekonomin är ju självfallet att jobba 100%. Hur gör ni som har katter, hur mycket jobbar ni?

Sen tänker jag också att jag kommer faktiskt få hem två vilket innebär att dom har sällskap av varann hela tiden men är fortfarande lite kluven till hur mycket man skall vara borta. Är hemma i princip all min lediga tid i alla fall. Så, ni får gärna dela med er av tankar och åsikter ang. hur mycket man skall spendera tiden hemma med katten/katterna, alltid intressant att se hur andra resonerar.

Mvh Sara!

Mabbiz
0

Om du har två katter, så tycker jag att du kan jobba heltid.. De har ju sällskap av varann. Cool

tuska
0

Du blir en toppen matte, om du så jobbar heltid, du kommer att ge dina katter all din lediga tid.

Men du kommer att längta hem till dem jag lovar.

Gör bostaden kattvänligt medans du jobbar så du slipper oroas. Dom har sällskap av varandra.

Bra att du skaffade dej två katter.

Lycka till med dem

LinaK
0

det kommer nog fungera utmärkt :) Du har ju två kissar som har sällskap av varandra.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Scilla
0

Jag tror också det går superbra, speciellt som du har två som kommer hålla varandra sällskap. När jag bara hade en katt tror jag att hon sov mest på dagarna, nu när jag kommer hem är de ofta uppe hittar på saker tillsammans!

micaela88
0

tycker åxå du kan jobba heltid för katterna kommer dels ha varandra att leka med men sedan så sover dom ju otroligt mycket på dagarna så du kommer nog tycka att det känns onödigt att vara hemma så mycket å katterna ändå sover

Mizzy
0

jag jobbar heltid och har två katter. Det är inga problem alls, så du kan lugnt jobba heltid :) Och som dom andra säger så har ju katterna sällskap av varandra :) Lycka till med dom små=)

SaraA
0

Tack för all svaren! =)

Känns som att det blir bra då, ska dock vara ledig ett par dagar när jag får hem dom precis.. Känns som att man vill spendera några dagar med dom i början iaf.

Mvh Sara!

LinaK
0

#7 Du blir nog en superbra kattägare :) Du verkar bry dig mycket om dina nykomlingar. Borde du inte visa oss lite bilder på dom?Oskyldig

Mona22
0

jobbar också heltid och kissarna underhåller sig själv. de sitter inte och väntar lika mycket som hundar kan göra Flört

SaraA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Tack så mycket! =) Jo, jag bryr mig otroligt mycket om dom. För mig är det viktigare än allt annat att dom skall trivas hos mig.

Här kommer två bilder =)

Först ut är Aramis:

SaraA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och här kommer Amelie.. minst lika söt hon =)

LinaK
0

Hur söta som helst :) Båda två! Men jag älskar verkligen paddor. Har själv en persertjej, underbar ras Skrattande

Ledin
0

näh, vad söta små plattisar :) bara till o gratta o visst heltid klarar dom ju av när dom är 2 dunbollar :)

SaraA
0

#12 Visst är dom underbara.. :D Såhär mycket har jag nog aldrig längtat efter något, nånsin..

Visst är perser en underbar ras, fastnade för det gulliga utseendet först, sen så fastnade jag ännu mer för deras temperament och då var det självklart vilken ras man skulle köpa.. =)

Var faktiskt inne och kollade på din fina persertjej i ditt fotoalbum, hon är helt bedårande hon också!

ophelia
0

Vilka underbara kattungar du får hem snart.Lycka till med de små.

Hepzibah
0

Så grymt söta dina kissekattungar är!

Och helt klart kan du jobba heltid, även om du har katt Glad Och som andra sagt, du skaffar två, så de får ju sällskap av varandra.

Har själv katt, han klarar sig utmärkt själv på dagarna, för han sover mest. När man komemr hem så kommer han dock springandes, för då vet han att när matte kommer på kvällen, då vankas det gottemat Skrattande Tror han tycker det är gott när matte är borta på dagarna, för då är det ingen som pillar på han stup i kvarten, men.. till mitt försvar, det är svårt att låta bli Oskyldig

LinaK
0

#14 Håller med dig fullständigt :) det är en lugn och trevlig ras som är lätt att ha å göra med.

Tack för kommentaren om min tjej, ja hon är väldigt fin faktiskt :) Perfekt i mina ögon såklart. Lycka till med dina sötnosar! Njut medans dom är små, för dom växer upp så fort. Visst är det roligt när dom är vuxna men det ä'r något alldeles speciellt med en gosig kattunge!

Emmsa
0

Inte behöver du gå ner till deltid inte, dom kommer klara sig så bra själva ska du se…men bered dig på att bli anfallen när du kommer hem om dagarna :D Det enda jag kan flika in med är att du kanske ska försöka vara hemma lite mer de första dagarna för att bekanta er med varandra :)

Lycka nu till me dina två pälsklingar!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

silvery
0

katter klarar sig MYCKET bättre än hundar, de rastar sig själva, leker själva och ätersjälva om de har tillgång till mat, och katter är inte så beroende av människans uppmärksamhet på samma sätt som tex hund… så du behöver inte oroa dig =)

min katt är ensam, jag och min sambo jobbar, så katt e själv mellan 9-18, han klagar inte, han gillar inte soffan, och inte gardinerna heller, men han sover mest när han är hemma och vaknar när jag kommer hem :P

isa
0

Jag jobbar också heltid, och min katt är ensam . Hon klarar sig alldeles utmärkt. Hon vill vara ensamkatt också, hon vill inte ha andra djur i hennes revir. Hon vet när jag brukar komma hem, så hon blir sur om jag jobbar över, eller blir försenad.