Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1079 ggr
ShegoFan12
5/26/19, 2:01 PM

Vilken färg har denna kattungehona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi får hem denna hona nästa vecka och jag är nyfiken på vilken färg hon kan ha? Mamman är Creme Pappa är svart/brun

Annons:
MonicaLagerquist
5/26/19, 4:50 PM
#1

Om mamman är Cream och pappan svar så måste hon vara en svartpappa.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
5/26/19, 4:52 PM
#2

#1 En svartpappa? En svartpadda kanske? 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
5/26/19, 8:22 PM
#3

#2 svartpadda ska det stå gissa hur många andra ord min telefon ville få det till.

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
5/26/19, 8:50 PM
#4

🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annzoo
5/27/19, 7:56 PM
#5

Är det bara min.mobbe som inte ser ser de röda partierna?

Silvestris
5/27/19, 8:06 PM
#6

Den måste som sagt vara sköldpadda och det syns inte på denna bild. Har du fler bilder? Rakt från sidan vore bra. Det är bra att kolla trampdynorna också, på en del sköldpaddor ser man endast sköldpaddstecken på trampdynorna (rosa och svarta trampdynor).

Kattungen ser ut att vara blåtabby. En färg som är omöjlig i den kombinationen eftersom alla honor blir sköldpaddor av någon variant och hanarna någon variant av röd.

Annons:
ShegoFan12
5/27/19, 8:38 PM
#7

#6 ska ta mer bilder i helgen då vi får hem henne och ska försöka göra det i naturligt ljus utomhus

Scully
5/27/19, 9:54 PM
#8

Jag tycker det ser ut som en svartpadda tabby, ser ut som svarta fält på kroppen å inte jämna ränder

OberonsMatte
5/27/19, 10:36 PM
#9

#7 Har mamman röd genetisk grundfärg och pappan svart, blir alla honkattungar sköldpaddsfärgade (dvs. både svarta och röda).  Din kattunge är även mönstrad och  ser ut att vara svartsköldpaddstabby, dvs. med bredare marmorerat mönster.

Jag hoppas att kattungen är minst 12 veckor, vaccinerad, id-märkt och veterinärbesiktigad när du får hem henne.

Sajtvärd Katter iFokus

VargenCV
5/30/19, 8:15 AM
#10

En padda behöver inte alltid ha båda färgarna väldigt synligt om den är utan hvitt. Ju mindre vitt katten har, ju mer blandade är färgerna. Jag har också en svartskölpadda utan vitt. På bild ser hon ut som vilken bruntigre som helst; endast en halv röd tå och några strån i kragen avslöjar att hon är padda. En annan jag känner har en svartsilverpadda med några enstaka röda hår på ryggen. Dem kan vara lite kluriga :)

ShegoFan12
6/6/19, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer lite mer bilder

ShegoFan12
6/6/19, 7:49 PM
#12
ShegoFan12
6/6/19, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
ShegoFan12
6/6/19, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
ShegoFan12
6/6/19, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15
VargenCV
6/6/19, 9:41 PM
#16

Jag ser inget rött alls. Jag vil säga att katten är bruntabby, hcs n 22. Det skall ju inte vara möjligt om mamman är creme och det är en hona

annzoo
6/6/19, 11:59 PM
#17

Har du bild på mamman och vet du med säkerhet vem pappan är? Har du bild och kön på syskonen? Jag vet att en sköldpadda kan ha mkt lite rött tex några hårstrån men tror inte att detta är en padda.

OberonsMatte
6/7/19, 6:31 PM
#18

Katten är bruntabby (eller svarttabby kan man också säga eftersom den genetiska grundfärgen är svart och mönstret tabby). Mamman kan inte ha varit creme (som är en blekt, "utspädd" röd färg).., så kanske har du bara inte rätt namn för mammans färg? Är mamman maskad kanske, som en siames, eller blå (som ser grå ut)? I så fall är mammans genetiska grundfärg svart, precis som pappans och den här honkattungens.

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: