Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1086 ggr
cattancool71
2017-10-22 12:48

P-piller

Jag bor på landet med min sambo och en av våra katter är hona. Hon har fått många kullar  (födde senast idag). Men jag tycker verkligen att det räcker nu med tanke på hennes ålder (vet inte exakt hur gammal hon är). Min sambo verkar inte göra så stor grej av det,  men jag tycker att hon bör få p-piller omgående. Hur går jag tillväga? Är det bara veterinären som skriver ut sådant? Måste hon undersökas innan? Tacksam för svar! 🐱

Annons:
Fridaaaa
2017-10-22 12:55
#1

Ppiller förhindrar inte dräktighet och ökar risken markant för bland annt livmodercancer och ljuvertumörer.

Håll henne inne tills kullen är redo att flytta och kastrera henne sen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
2017-10-22 12:55
#2

Kastrera henne istället.  Mest barmhärtigt för katten.
P-piller för katter hindrar dem inte från att bli gravida, (hämmar bara löpet om jag förstått det rätt).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Aleya
2017-10-22 13:15
#3

Kastrera henne istället. P-piller är ju som värdelösa om hon springer ute och hon missar ett piller och så blir hon dräktig igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
2017-10-22 15:00
#4

Håller med övriga, släpp inte ut kattan innan hon är kastrerad!

Kastrera era hankatter också om de inte redan är det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annzoo
2017-10-23 20:47
#5

Det bästa är faktiskt att kastrera honan om nu hon redan nu fått många kullar. Har hon redan kull nu är det lika bra att börja ge p-piller tills du kan kasterera och håll henne inne tills dess. De kan bli dräktiga fast de diar en kull. Har du andra katter av motsatt kön som är över 15v? En katt bryr sig inte heller om släktskap så finns fertila hanar i eran ägo kastrera de också. Om katterna finns för råttjakt så jagar kastrater lika bra som fertila.

Upp till toppen
Annons: