Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2049 ggr
[Panama]
0

grannens katt bråkar med mina katter

hej! Jag har ett problem, det är så att grannens katt är hos mig och bråkar med mina katter samt kissar på sakerna som är ute . 

Har skrämt iväg den flera gånger, har sagt åt hunden att jaga bort den m.m men det fungerar inte. Detta är en MYCKET tuff katt och är inte lätt att skrämma iväg. Har märkt att den ofta "bor" i ladugården här. 

Har ringt grannen flera gånger och klagat men de vill inte kastrera katten. 

Nu när jag gick utanför dörren såg jag att det låg massa hårtussar från min ena katt utanför dörren och stövlarna ligger huller om buller , de har alltså bråkat IGEN. 

Den katten som den bråkar mest med har en neurologisk medfödd skada i ryggen vilket gör att han har dålig balans (han har inte ont , har veterinärkollat honom och är helt frisk för övrigt) , om han hamnar på rygg eller om grannens katt lägger/ sätter sig på honom så kan han kanske inte resa sig upp :S 

Hur löser man detta problemet? Finns det något som katter verkligen hatar som man kan skrämma iväg den med?

[silkesnosen]
0

Spruta vatten!! Kanske även med lite citron i eller nått..

grandma
0

Med trädgårdsslangen, annars hjälper det nog knappast. 😉

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[Panama]
0

aa ska testa slangen! Var en bra ide , att man inte har tänkt på det! :)

grandma
1

Många här kommer nog att tycka det är hemskt. Annars får du väl kastrera katten i smyg. 😉

// Nalle Puh// 

[silkesnosen]
1

Vatten är inte farligt, kära nån…

grandma
1

#5 nej det tycker inte jag heller😃.

// Nalle Puh// 

Wony
1

Bara på vintern, men sprutar man vatten på en katt då är man nog inte riktigt klok. Nu på sommaren är det bara att köra på med vatten, skulle jag säga. Vi har ibland en katt på besök som muckar gräl med vår katt. Oftast jagar vår katt iväg den andra, men vi har flera gånger stått redo med en vattenhink utifall att den är envis och vill stanna.

[Panama]
0

ok, men jag ska testa med vatten om jag hinner sätta på slangen :)

[silkesnosen]
0

Annars får du ha en vattenpistol laddad;P