Kostar övernattning hos vet?
Om man kommer in strax innan stängningstid med sin katt till en veterinärstation och katten då måste stanna över natten, kostar det då extra? Jag kom in med min katt som är oförsäkrad (pga att jag ej hunnit föraäkra honom än), han har fått ett bett vid svansen som orsakat en böld som måste stickas hål på. Detta kostar 2000 - 2500kr. Är detta ett rimligt pris? Är det övernattningen som kostar eller beror det helt enkelt på att jag inte hunnit försäkra honom? Jag betalar med glädje detta priset, bara min katt mår bra. Är mest nyfiken på om det är ett rimmligt pris och om någon vet vad det är som kostar så mycket? Ha en bra dag.
Tycker det låter väldigt billigt. Komma in akut kostar hos mig drygt 1000 kr en vardag, en natt stationärvård ca 1500 kr. Sen kostar ju själva ingreppet och ev medicin. Det spelar ingen roll om du har föraäkrong det är samma grundpris för alla.
1#
Okej, då vet jag på ett ungefär. Jag har ingen koll på vad veterinär kostar då jag aldrig besökt någon tidigare. Det kanske är billigt pga att jag gått till en mindre veterinärstation? Eller brukar det vara samma oavsett?
Kan vara att själva ingreppet går på 2500, men övernattning brukar kosta extra. Vissa tillåter inte ens övernattning 😛
Tycker nämligen själv att det låter ganska lite. När min dam hade gjort illa ögat så landa det på ungefär samma summa, och då undersöktes hon och fick ögondroppar för att se om hornhinnan var skadad. That's it.
3#
Hehe, och jag som tyckte att det lät påtok för mycket. Men så är jag ingen "van" veterinär besökare. Jag ska alltså komma tillbaka imorgon med inställningen att det kommer att kosta lite mer?
Eller kan det vara så att övernattningen inte kommer att kosta någonting eftersom att det va de på stationen som sa att han skulle stanna då de inte hade "tid" nu när jag kom in med honom?
#4 Man bör alltid vara berädd på att saker kan bli dyrare än vad man tänkt tycker jag, oavsett vad det gäller 😛 Men tror att de kommer ta betalt för att ha den över natten, aldrig hört om en veterinär som inte gör det tyvärr…
Är dyrt när djuren inte mår bra 😓
Jag lämnade in min flicka på kvällen så det var jourtid.
Bara att ta emot på jour tid gick på runt 2500:- sen har hon legat inne sen dess idag är det 10:e dagen och det blir några dagar till.
Jag tror att det kostar ca 1500:-/dygn + alla behandlingskostnader.
Imorron är hon uppe på ca 30000:- och mer kommer det att bli. Tack och lov så är hon försäkrad så jag kommer att få lägga ca drygt 8000:-.
Så…ja…2500:- är mycket billigt.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
5#
Okej, ja så länge han blir bra så får det kosta.
Tack så jättemycket för svaren.
Till en annan fråga som egentligen inte har med detta att göra men hur gör man så att 5# blir blåmarkerat? Så som du gör? :)
Ju fattigare man är desto dyrare försäkring behöver man. Jag tycker att försäkringstaket borde höjas.
50000:- är för lågt med tanke på vad kostnaderna lätt kan stiga upp i.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
8#
Oj, ja det drar på en hel del. Jag ska absolut försäkra min lille-kille, jag har helt enkelt bara varit för seg. Och jag ska väl vara glad över kostnaden förtillfället. Men som sagt, jag gnäller inte, tyckte bara att det lät lite mycket då jag hört mina vänner som varit hos en veterinär som tar mindre än hälften. Men då är han pensionerad och gör det hemma på fritiden.
Fast TS du skriver dom i fel ordning :P det ska vara te.x #9 och inte 9#
Haha. Jaha, tack så mycket. Ibland har jag otur när jag tänker :P
Jag hade en katt som fick livmodersinflammation.
Åkte iof inte in på jourtid, men op, dvs ta bort livmodern/kastrering plus en natt för dropp gick på ca 3500 kr och då åkte jag till det stället som är absolut dyrast i hela mitt län.
Men då har jag en bra kostnad då?
Sedan till kommer det säkert lite mer skulle jag tro om man utgår ifrån andras erfarenheter.. :)
Ja med tanke på att du troligen kommer att räknas som jourpatient så tycker jag det priset du fått var "billigt".
#11 mycket att kommentera…. shit alltså!
#16 TS fråga hur man gör, TS fick svar. Förklara gärna vad det är vi borde reagera på 🙂
#16 är du smart eller, TS frågade själv hur man gör och jag svarade….mycket att kommentera säger jag tillbaka :)