Hur gammal var din katt när...
Du köpte den?
Den lärde sig att gå på låda?
När den fick gå ut för första gången, eller lärt sig att gå i koppel för första gången?
När den fick blötmat första gången?
När den fångade en mus (en riktig eller leksaksmus)?

Min Jonna var 16 veckor när jag fick hem henne, medan Signe var 12 veckor. Båda var rumsrena när de kom till mig. Jonna gick ut i koppel 3-4 veckor senare, hon hade inga besvär med selen. Signe däremot får vänta ett bra tag till, hon accepterar inte selen utan gör hela tiden allt för att komma ur den. Blötmat fick de prova rätt så fort, men Jonna gillar inte det, hon är kräsen på maten. Signe däremot kan äta allt hon ser och är riktigt glupsk. Fånga riktig mus får de inte göra men vår leksaksmus har de redan fångat båda två och burit omkring på i munnen.
Jaha.. Hur gamla är Signe och Jonna nu då?

Jonna är nu 33 veckor, och Signe är 15 veckor. Så de är fortfarande busiga kattungar.
:)

min katt fick jag när hon va 13 veckor och nu är hon 1 år :) Hon fick gå ut i koppel någon vecka efter de att jag fick henne, men de tog ett tag innan hon vände sig vid den…
Mina katter flyttade in när de var 14 veckor, tre år, 12 veckor och en har vi fött upp själva. De har gått på lådan sen de var ungefär fyra veckor, alla fyra. Blötmat har de nog fått från att de blivit intresserade av mat, vid fyra-fem veckors ålder, men mest torrfoder sen.
Gå i koppel har vi inte gjort särskilt mycket alls… men vi har testat nån gång vid typ fyra månaders ålder och framåt. Leksaksmöss har de fångat sen de var sex-sju veckor skulle jag tro :)

Veto traskade in & käkade morotskal i min slask. Hon var pytteliten, antagligen bara runt 7 veckor. Har alltid skött lådan klanderfritt. Fick snabbt lära sig att gå ut i koppel & var nog inte ens hos mig en vecka innan vi så smått började vänja henne vid det. Blötmat & leksaksmus minns jag inte, men förrförra veckan fångade hon sin första levande mus iaf, åtta år gammal :)
Idag har jag hämtat hem Virus, som är 14 veckor. Lådan ska han sköta bra, men vi är beredda på att det kan bli fel nån gång i början. Koppel kommer vi ta i hans tempo, men vi har inhägnad uteplats, så när han vågar sig ut är han välkommen. Resten får vi se… På bilden syns en trött nyhemkommen Virus
Trötter och Toker var nästan 2 år gammla när dom kom hem till mig.
Dom gick på lådan utan problem redan första natten.
Vi väntade några veckor innan de fick gå ut i sele första gången, Trötter tycker inte om det men toker tar gärna en promenad på kvällen.
Blötmat fick dom första dagen och Trötter jagade sin första mus i juni (men han fångade den inte)
Trötter har nästan från början gått runt med en leksaksmus i munnen :)

Tossan skaffade vi för 12 år sedan, då var hon runt 5 månader. Lisa skaffade vi för 10 år sedan, då var hon 3-4 månader gammal.
Rumsrena har dem alltid varit.
Jag minns inte hur gamla dem var när dem fångade sin första mus. Det var ju så länge sedan, + att jag var inte så gammal då:)
Dem andra 3 katter vi har är födda här, och dem lärde sig gå på låda som 3-4 veckors kattungar. Och jag minns inte när dem fångade sina första möss heller:)
Dem som är födda här fick smaka blötmat när dem var runt 4 veckor gamla:)
Kramar/Carro
*Ca 3,5 månader.
* Hon var rumsren när jag hämtade henne.
*Ca 5 månader (då hon blivit satt på p-piller för att senare bli steriliserad).
*Direkt jag hämtat henne.
*Ca 1 månad efter första gången hon fick gå ut. Första gångerna hon var ute så var hon och hennes kompis Stina nämligen bara på altanen under uppsyn.

jag köpte anni lilith då hon var 12 v resten har jag ingen aning om då jag inte hade henne från att hon var liten så allt detta andra gjorde hon innan jag fick henne, alltså innan 12 veckor… ler

Mina var vuxna/halvvuxna när vi fick dem. Kisse kanske 2 år (nu ca 5), Lillan kanske 1 år (nu ca 2), Pluto nog 6-12 månader (nu dryga året), Grizzly 5-6 år (bedömning gjord i vintras).
De kunde redan gå på låda och hade förmodligen fångat möss också (möjligen med undantag för Pluto, av nån anledning tvivlar jag lite på hans effektivivtet som jägare :P). De har inte jagat möss sen jag fick dem, eller ja, Kisse får gå ut så han kan ha gjort det, men inte de andra. Blötmat har de åtminstone fått hos oss, men säkert tidigare nångång också.
Grizzly har vi inte provat ha i koppel. Kisse har haft koppel nångång, mest på prov. Pluto och Lillan går regelbundet i koppel, och det har det nog gjort i princip hela tiden vi haft dem.
Du köpte den?
11 veckor & 6 dagar
Den lärde sig att gå på låda?
Hon kissade bakom databordet en gång, sen lyfte äldsta sonen in henne till kattlådan och sen dess har hon bara gått på låda..
När den fick gå ut för första gången, eller lärt sig att gå i koppel för första gången?
Inte än, hon är 12 veckor & 5 dagar idag.
När den fick blötmat första gången?
Vet inte, det fick hon hos damen vi köpte katten av
När den fångade en mus (en riktig eller leksaksmus)?
Hon leker för fullt med leksaksmusen jag köpte till henne, från 1:a dagen