Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 910 ggr
Lamina
0

Hörnklösbräda på båda hörnen?

Jag ska flytta ner till min syster om en vecka, och självklart kommer ju katterna följa med. Hon och jag har gemensamt tittat ut ett stort klösträd katterna ska få (det dom har nu kasseras) men jag är ändå orolig att dom kommer klösa på väggarna. Dom har gjort det hos mig, trots att dom ju haft klöspelare. Och hos henne är det mycket större, och katträdet kommer stå på övervåningen.

Hemma hos syrran, på nedervåningen, finns det 2 hörn som "står ut" så att säga. Katterna klöser ju gärna på sånna hörn. Dom är båda brevid varandra, i hallen. Jag tänker för säkerhets skull köpa en såndär hörnklösbräda och sätta upp på ena hörnet. Räcker det för att dom ska hålla sig borta från det andra? Om jag sprayar kattmynta på den, motiverar det katterna mer att använda klösbrädan istället för det andra hörnet? Eller måste jag lägga 350 spänn extra på en till klösbräda?

Finns det möjligen någon som vet vart man kan hitta den typen av klösbrädor för en pilligare peng?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0

Ingen..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Pixiepussel
2

Jag skulle klä in båda hörnen och sen kanske ta bort den ena eller båda klösbrädorna om de inte används. Eftersom det är någon annans väggar. :-) supercat har massa alternativ i olika prisklasser: http://www.supercat.se/klostrad/ Jag har köpt hem "klösbräda enkel" för 95 kr, inte överdrivet snygg men funktionell och går bra att vika runt hörn.