Åka titta på kattunge
Vad ska man undvika när det gäller psyket på en kattunge? Varningssignaler? Har köpt en valp en gång och tänkte att den kan ordnas till med bra uppväxt, sund utfodring och så vidare men den hunden blev aldrig bra mentalt. Nu är katter och hundar helt olika, men ni förstår hur jag tänker, man blir lite nojig av tanken att det skulle kunna bli så igen.
Jag brukar låta kattungen välja mig - inte tvärtom. Jag föredrar om kattungen är framåt, glad och vågar "ta för sig". Det mysigaste jag vet är när den lilla kattungen kryper upp i famnen och tittar en djupt i ögonen samtidigt som den spinner så det knakar. Det är det jag brukar kolla på när jag ska välja kattunge :)
# 1 Om det inte händer då? Våran kattunge var fullt upptagen med att leka och brydde sig inte om någon av oss.

Det jag tycker är ju att ni ska känna att det k'nns bra,, att kattungen är framme och leker, gosar eller vad det nu är men inte att den verkar orolig och går undan..
sedan givetvis men det kanske ni redan vet eller tänkt som självklart,, att kattungarna är vaccinerade, idmärkta och veterinärbesiktigade.. :-)
//Linda