Katter iFokus

Katter

Etikett: vila-i-frid
Läst 1220 ggr
Felicia1997
2

Tänker på dig fortfarande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade lilla katt Maximus gick bort för ett och ett halvt år sen. Kommer ihåg när vi hittate dig utanför en port när min mamma skulle hämta upp mig från en kompis så ser vi dig sitta vid en liten trappa med världens tovigaste pälls och hade sår överallt. Vi tog dig till veterinären dagen efter för vi kunde inte lämna dig sådär. :'( veterinären var tvungen att sy igen dina sår och raka av all pälls för du var så tovig. Efteråt när vi skulle hämta dig så säger veterinären: Har aldrig varit med om nått så tovigt som det här, vi råkade ta sönder två rakapparater för det var så tovigt. När vi kom hem såg du ut som en pudel med små pälstoffsar på fötter, svanstippen och huvudet. Hihi gulligt. Du älskade att bli buren och hängde på axeln hela tiden. Du tog även en stor kyckling filè som låg på diskhon, så när vi vaknade dagen efter var det tomt. Ingen kycklingfilè till middag idag inte. Efter ett år ungefär så hade vi gått till veterinären många gånger med lilla maximus för skabb i öronen och hade allvarlig tandsten som inte gick att bli av med. Det blev massor med pengar för att rädda en katt och han var en gammal gubbe på 15 år. Det blev en dyr katt för så gammal han var. Vi hade inte råd så vi bestämmde för att avliva honom. Man fäster sig så fort vid djur vi hade han i ett år bara. Bara en sak till gud vad du jamade på nätterna lät som ett monster, blev rädd första gången du jamade för jag undrade vad det var som lär först. Haha Vi döpte honom till Maximus för filmen gladiator, han var en kämpe :') R.I.P vila i frid

instagram: felicia_1djb

Katthemsmatten
0

Tråkigt att han ändå blev avlivad. Förstår att ni gjorde vad ni kunde ekonomiskt, men hade han inte kunnat få stå i kö till ett katthem?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Felicia1997
0

Stockholms katthem hade inte plats för fler i hemmet och dom sa det skulle aldrig gå att sälja han för han var så gammal och hade många problem inte bara öronen och tändernan, han hade problem med tarmarna också.

Katthemsmatten
0

Jag förstår, men det framgick inte av ditt inlägg att ni gjort ett försök med ett katthem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Felicia1997
0

Jaha okej men nu vet man ^^

Agneta59
0

En så underbar historia! Saknar själv en älskad katt som aldelles för tidigt fick lämna mig.

Felicia1997
0

nej men vad synd. Det är så tråkigt när sina djur går bort :(