Vita katter
Vore roligt att se era foton på vita katter då det är min favoritfärg på katter.
Marre

#2 Mycket fint foto
Marre
#4 Vilken skönhet 
När det väl är vita katter på tal. Jag läste någonstans att vita katter fäller mer än vad andra färger gör på grund av annorlunda pälskvalitet, stämmer detta?

#7: Nej det stämmer inte alls. Vita katter har samma kvalite på pälsen som alla andra katter och de fäller inte mer, däremot kanske det syns mer med vita strån.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Okey, för det stod att dom har "lösare" hår.
Här är länken till texten jag läste http://www.katter.nu/faq/237.htm
Men om det inte stämmer så tackar jag för informationen :)

Verkar mest reklam för foder =)
Hår typ varierar mycket, även bland vita och hög gradigt vita =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#11 så fina!
Här kommer ett par bilder på några av Foreign White kattungar från vår uppfödning. (Vi föder upp vita och maskade siameser.)
Blanche:

Balthazar och Blanche:

Albert, han bor kvar hos oss:

Calvin:

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Fina katter ni har allihopa. Helvita katter är så fina 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Inte min katt längre men avatar-bilden min är en vit huskatt som är odd eyed. Jättesöt och go och fin.
Jag har hört något förr om att vita katter ofta är döva? stämmer det?
#22 Som en riktlinje anges 65-85% av alla blåögda vita katter där ras inte är en parameter vara döva, jämfört med 40% av alla odd-eyed och 17-22% av de grön- eller orangeögda vita.
MEN, hos vita raskatter är andelen döva katter betydligt lägre, på grund av selektiv avel.
Jag kan inte mycket om hur det är hos andra raser, men jag har för mig att antalet döva individer hos sådana, selektivt framavlade blåögda vita katter inte går över ett par procent och är nästan obefintligt hos odd-eyed eller orangeögda vita katter.
Foreign White, vita siameser, riskerar inte att vara döva mer än andra, icke-vita katter, om de inte är bärare på rött pigment. Riktlinjen för oss som håller på med avel av FW är - för att få friska och hörande avkommor bör man para vita siameser med lila-, blå-, brun- eller chokladmaskade siameser. Mer om vita siameser kan man läsa här.
Från en studie av Foreign White framkommer att andelen döva Foreign White i England (637 testade katter) och Nederländerna (200 testade katter) kan anses försumbar eftersom det är 0,8% och 0% vardera (även icke-vita katter kan bli döva, så en del procent är egentligen förväntat hos icke-vita katter också).
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Många av de vita huskatterna som föds hos mamma är vita. Två har jag hjälpt till att omplacera, Ellen är en av dem. Men hon bedriver ingen seriös avel överhuvudtaget…
#23 Okej, tack för informationen 
Jättefina katter har ni allihopa!

Min vita cornishrexbebis.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus