Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1094 ggr
marabo_
1

vad äter era katter?

Hej jag tänkte starta en ny lek, och jag tänkte att det skulle vara "kul" att veta vad era katter äter och när/hur ofta dom får sin mat, okej kanske inte jättekul men jag tycker att det är väldigt intressant! :) så jag börjar:

min katt äter just nu RC baby cat och vanlig RC men ska byta till Eukanuba och sen morgon och kväll äter han blötfoder och det är lite olika men oftast wiskas!

Mymlan
0

Fröken och Röda de äter Porta21 sensible torrfoder, Porta21 burkmat, Mjau, Bozita, James wellbeloved blötfoder, Applaws blötfoder. Samt så får de lite av hundarnas färsk foder från Bravo, jag väntar dock in till zoo i Norrtälje får in Bravo färsk foder för katt.

Min 13 åring som ej tålde Porta21 sensible får Advance torrfoder och burkmat se ovan..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

nottheonly
0

Mina katter äter enbart blötmat.. mest Mjau men ibland även Bozita Glad

Niiinah92
0

Mina två har fri tillgång till Acana grassland (ett litet tag till sedan ska jag troligen inte ha torrfoder mer) och får mjau blötmat två-tre gånger om dagen samt byts ett par måltider i veckan ut mot rå föda.

jollycox
1

Mina barfas och får mat på morgonen, eftermiddag och sent på kvällen.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

marabo_
0

måste bara dela med mig, lilla franz fick idag lite oxfilé som "nyårs middag" jaa han åt upp det på ca 1 min, lyx katt vi har här! :)

Mona22
0

Mina får rckitten och four friends kitten. Varje morgon får de bozita och ibland får de köttfärs och annan färskmat.

[JosefineG1989]
0

Fri tillgång till Eukanuba Kitten torrfoder (ska precis byta till Adult) och en halv tetra Mjau blötmat per dag.

Lusthan
0

Mina äter tre gånger om dagen, blötmat (Mjau och ibland Bozita) och så ofta jag har hemma rått kött (barf).

Cockerspaniel
0

Här hemma äter de Eakanuba för stereliserade katter dagligen, de får blötmat (mjau) 2 ggr om dagen och sen 2 ggr i veckan får de köttbitar och 1 gång i veckan får de en kycklingvinge att dela på (har en köttkräsen katt som inte är så himla Wow för kött) :)

IceJossan
0

Carnia Lynx torrfoder, byter nu till Orijen eftersom de äter väldigt dåligt av bara Carnia Lynx. Mjau blötmat 2 ggr om dagen, ibland nån annan sort.

Peppe
0

Olivers torrfoder

Blötmat får de bara när de varit ute och precis kommit in, som "belöning" för att de kom hem.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

vinteralvan
1

BARF på morgonen och Carnia Lynx på kvällen.

[Jaazoo]
0

Mina går just nu på diet och äter Hills R/D's torrfoder, dem får även Bozitas, Pussis och Applaws blötmat.

Dem äter 3 gånger om dagen, torrisar morgon och middag, och blötmat på kvällen =)

När dem har nått målvikten så kommer jag byta till Eukanuba Adult Chicken & Liver (till pojkarna) och Eukanuba Senior (till honan) torrfoder, och blötmaten kommer nog se likadan ut =)

Scorpio97
0

Mina äter Pussis bkötmat på morgonen, sen brukar dom få Ica's torrfoder senare under dagen. Mamma som bestämt detta, hade gärna sett att dom ätit något bättre :/ Åtminstonde ta bort torrfodret.

//Jessie

[Rakach]
0

Vår katt har fri tillgång på Acana torrfoder och får Mjau blötmat (tetrapack) i små portioner.

Tilla_
0

Våra katter (tre st av olika ras, kön och ålder) äter till största del mjukmat av märkena Bozita eller Mjau och det fungerar bra. De får torrfoder som komplement av märket Orijen.

BettaSplendens
0

Jag ger Eukanaba Adult. Innan gav jag henne RC men efter att jag hört att det är mest spannmål i bytte jag. Blötmat har jag prövat nån gång men min kräsna dam nojjade det.. ;) Ska pröva nån gång till och se om det faller henne i smaken. Någon som har tips på olika bra sorters blötmat?

[Rakach]
0

#17 Bozita eller Mjau är bra blötfoder, finns i tetrapack och räcker flera gånger till en katt.

BettaSplendens
0

#18 Okej, tack! :)