Porta21 funkade ej på 13 åringen..
Jag måste byta foder till min 13 åriga perser hona då hon inte fungerar alls på Porta21 sensible, hon skiter illa, fiser..
Mina andra 2 katter fungerar dock bra på det fodret *de är 6 månader och 4 månader gamla*
Men vilket är bättre: Eukanuba, Advance, IAMS, *tror zoo här även har* Hills.. De har även RC.. Dessa är vad jag kommer ihåg på rak arm att de har hemma.
Kan ej köpa ngt foder förren den 19 men jag har ett veterinär foder hemma jag skall testa och se om det funkar. Jag har även lite av Porta21 kittens den vet jag hon tål men en 13 åring skall ej stå på kattungefoder hur länge som helst.
Blötfoder är denna dam inte alls så förtjust i, Har testat: Mjau, Bozita, Porta21.
Jag hade ju bestämt att ej anv foder med fisk och spannmål och helst ej heller med färgämnen o sådant i. Men kanske får se mellan fingrana ang denna dam. Hon är så van bara äta torrisar typ från RC och Orijen.
Hon ratar kycklingvinge, kycklinghals och kyckling hjärta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Hur länge har hon ätit detta?
Mina 4 jourisar var bra i magen på Porta 21 Sensible men bytte sen till Carnia Lynx, vilket gjorde två av dem extremt gasiga. Men efter några veckor så gick det över och nu har de inte alls nåt bekymmer av påträngande gaser.

Mina 2 blev likadan som din av Porta21 sensible.
Jag öppnade 23 kg säcken för ca 1½ vecka sedan.
Det är bara hon som är så här av det fodret annars är denna katt en som funkat på: RC, Orijen, IAMS, Pro Plan, Advance..
Men Porta21 sensible fungerar hennes mage dåligt av..
Mina andra 2 katter funkar galant *hitills* på det fodret.
Så jag skall till zoo här i Rimbo den 19 för se vad de har för foder, de har dock inget jätte utbud.Orijen tror jag ej de har men de kanske har James wellbelowed.
Men vilket är det bättre av dem jag tagit upp?
Nu är det ju julhelger så jag skall beställa hem annat foder efter nyår någon gång.
Det är ej så gosigt ha en fisande katt bredvid sig i sängen då man skall sova. Hon bajsar ej som hon brukar heller pga detta foder..

Men stå ut lite till, det kanske går över? det kan vara bytet som som gör henne fisig innan magen vant sig.
Annars rekomenderar jag Orijen. Finns det inte i butik kan du handla på t.ex. animail.com så kommer påsen hem till dörren.
Om du vill ge James så har dem nu lanserat ett spannmålsfritt torrfoder också. Frågan är om dem kommit ut i affärerna ännu.
Annars har du ju Applaws som är ett bra foder. Vissa affärer har det andra inte. Går att besälla via nätet annars. Torkad kyckling.
#5 Jag skall beställa hem foder efter nyår, det är julhelger här nu och ingen av dem jag beställer ifrån tar faktura eller jag kan betala då leveransen kommer.
Min 13 årings mage har blivit bättre då jag bytte till annat foder även om jag bara hade en liten påse av det hemma. Så onsdag får jag ta köpa hem en påse åt henne, jag får ha dem ätandes på olika håll men kan då inte ha foder stående fritt framme. Men jag är hemma 24 tim/dygn 7 dag/vecka så kan plocka fram maten ofta ändå åt dem..