Nästan maniskt mjölktrampande
Våran katt har börjat med ett beteende som uppståd när han blev ensam kisse. Han har en kattiglo som han kan stå i och mjölktrampa och spinna i 10min till en kvart non-stop, jag överdriver inte, för att sen gå därifrån. Han sover inte lika mycket där i som hans kompis gjorde som avled flera månader sedan. Varför har han börjat med detta nu när han inte har en kattkompis längre? Vad betyder detta maniska trampande iglon? Och det är enbart där det sker.
Ingen som vet?
#1 Kan ju vara en slags trygghetskänsla för honom, om kompisen sov mycket där så kanske lukten finns kvar?
Bara en gissning :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#2 Möjligen. iglon är ju inte tvättad bara dammsugen. Har aldrig varit med om detta beteende på honom eller en katt överhuvudtaget bara så jag tror alltid det värsta, att något är fel.
#3 Mina katter kan också stå och trampa huuur länge som helst ibland :P Så det är nog ingen fara ;)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#4 att han trampar brukar han göra men just den enormt lång tiden han gör det på just där numera förbrylla mig något. Men måste ju ha att göra med att det var kompisens favoritplats.
#5 Det tror jag nog, han saknar nog kompisen lite.