Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2743 ggr
LoAEmma
1

Hur busar ni med era katter?

Ja, frågan är som ovan, hur leker och busar ni med era katter?
Blir ju så lätt när man kommer hem sent från jobbet och är trött att man bara hamnar i soffan, och katten som har sovit hela dagen vill ju att man ska busa med den!

Det jag gör med min är oftast att kasta bollar/leksaker/hårsnoddar och han jagar dem, eller så leker vi lite tagen här hemma, att jag "jagar" honom och vi busar på så sätt.
Men ibland sitter han bara och tittar på mig och jag känner att han vill leka men jag får inte riktigt till någon bra lek med honom…

Min kisse är en innekatt, ska få sällskap av en kattunge 31a december, då kommer nog lekandet lösa sig av sig självt Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[RMSLiners]
0

Dragkamp, trott eller ej men katten är mer hund. Han kan ta tag i någon tygremsa med munnen och sen står han och drar i den. Annars är det vippan. För övrigt roar han sig mest själv.

jasmina.p
0

Jag flätade tre färger av fleece tyg och knöt i varje ända med fransar på, hela "kamp flätan" blev ca 40 cm lång, gned in den med kattmynta och både hunden och katten vill ha den så de jagar varandra och brottas med varandra hysteriskt om deras leksak haha väldigt underhållande! :)

En sån fjäder vippa är super kul tycker min kisse, då kan man ju vara lat och sitta i soffan smtidigt hah :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

LoAEmma
0

Alltså en dammvippa med fjädrar eller en leksaksvippa?

*Det blir som det ska*

jasmina.p
0

En leksaksvippa, med fjädrar :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[WickedAlly]
0

Har ett gammal skosnöre som jag har knutit en bit "pärlband", sådant man kan ha i julgranen, i. Rasslar en del och min ena katt vill gärna jaga denna så jag får springa så kommer katten efter i full fart.

Min andra katt fångar hellre bollar, blir lite mer spring på hans villkor då tror jag. Har en sån där som studsar lite och har en bjällra i mitten, den låter och verkar vara intressant. Detta är min lata katt men försöker sysselsätta honom med bollen i alla fall en gång per dag då han helst inte går ut fast han får gå ut precis när han vill, min lilla soffpotatis :)

Afturelding
0

Vi kastar pappersbollar från sängen ut i hallen. Det är väll en 8-9 meter till ytterdörren från sängen, så han får springa ordentligt. Sen kommer han tillbaka med dem, han är riktigt bra på att apportera ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

LoAEmma
0

Hur lång tid varje dag lägger ni ner på att leka? :)

*Det blir som det ska*

[Zlarviig]
2

Min katt har två andra katter som sällskap, och en hund Glad Så jag behöver inte leka med honom. Han leker mest med hunden, de brottas och biter och nafsar på varandra. De brukar jaga varandra och leka dragkamp med snören. Ibland spelar de fotboll med en studsboll också. Efter det ta de en tupplur tillsammans Skrattande

Annars brukar jag leka kurragömma med min katt. Eller så springer jag runt med ett snöre och han springer efter. Flört

Saga12
0

Jag gav henne nu av Royal Canin Intestinal som jag fick med ifrån veterinären senast, och det har hon ätit mycket utav nu.

VARFÖR lockar det skitfodret så mycket mer än APLAWS torrfoder eller barf som har varit galen i hela tiden???

Kanske skall sluta med barf och Aplaws ge henne skitfoder….

LoAEmma
0

Skrev du i fel tråd nu Saga12?

*Det blir som det ska*

Saga12
0

Oj, sorry. Och av någon anledning kan man inte ta bort inlägg?

Jessicahagstrom94
0

vår äldsta på 13 år vill aldrig leka, han vill bara sova.

2 och ett halvt-åringarna vill däremot leka ibland, dom älskar en viss fjädergrej som vi har hemma, så jag brukar använda den och leka med dom :) annars är det väl inget speciellt, mina katter är rätt tråkiga, haha!

[WickedAlly]
0

#7 Varierar beroende på om jag jobbar, har tenta eller om jag är ledig. Mellan 30-90 minuter, fast då räknar jag med när vi småbrottas, ena katten är grym på det, haha. Får stryk varje gång :)

LoAEmma
1

#13 Haha va mysigt det låter!!

*Det blir som det ska*