min nya kisse:)
Söt katt :)
Ser inte vad för raser det ska finnas.
Har en som är likadan, det är en huskatt. Vilken sötis. :-)
#2 Japp, det e en huskatt men hans mamma o pappa e raskatter ser ni vilka?ja ska ge svaret sen vill testa bara vad ni tror :)
perser/skogkatt?
#5 rätt!
75% perser, 25% skogis
Men då är ju inte både mamma och pappa raskatter som du skriver längre upp..Den ena är ju renrasig perser medans den andra är en huskatt
# 7 men snälla du. ok ja, mamman är 50% norsk skogkatt, 50% perser. det gör henne till "huskatt" visst. men min katt har dessa två raser i sig…
Vadå men snälla du ?! Jag menade inget illa, ville bara påpeka att båda föräldrarna inte kan vara renrasiga om din kattunge har 75 % av något i sig.Du behöver inte ta ton för det..
Så mamman är ingen "huskatt" den är en huskatt..Hon skulle kunna vara renrasiga utan stamtavla då är hon iaf en huskatt
#9 förlåt blev lite sur bara för ja ville visa upp min katt o att ni skulle gissa raserna som e blandningen ja tror inte du förstår. de e ju skillnad om hans mamma va 50% huskatt, 50& perser t.e.x.
Japp du har helt rätt i det! I know.
anyway hoppas vi e vänner här o ja mena inget illa heller.

INte för att vara elak men fick du se något bevis för att föräldrarna var raskatter. MÅnga som föder upp blandraser drar till med vad som helst för att sälja. Möjligtvis syns det att det är perser i. hur som helst är han supersöt!! =D
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Ljuvligt söt liten huskatt! Helt bedårande, som alla kattungar är. Blir säkert vacker som vuxen också. Lycka till med honom.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#12 Japp de fick jag. mamman var med kissen när ja hämta honom ..förstår va du menar många gör så. men denna vet jag:)
#13 Tack så mycket:)
Hoppas du inte fick betala några fantasisummor för din fina huskatt i alla fall. Det finns så många som ägnar sig åt huskattsavel, fast de kallar det att det är 'raskatter' bara för att någonstans finns det en anfader som var raskatt. Massor av pengar brukar de vilja ha. En okastrerad men id-märkt och dubbelt vaccinerad huskattsunge ska man inte betala mer än kanske en tusenlapp för. Det täcker de kostnader föräldrakattens (vägrar att kalla BYB för uppfödare) har haft.
#16 Nej då, ingen fara :) tack för din omtanke. ja jag vet en del som tar 2000 och över har sett det på blocket, men det är ju galet. jag tror de tar så höga priset för de vet att folk vill betala om katten har utseendet som en raskatt. det finns inga lagar kring det så de utnyttjar detta. man borde göra en lag att huskatter ska kosta ett visst pris, och då vet man. för det skiljer sig ju jätte mycket!
Det står ju var och en fritt att vara idiot -och betala för låtsasras. Men det är förkastligt att man med vilje avlar fram ännu fler huskatter. Det finns redan 100,000 ungefär som är hemlösa.
Bra att du har koll på läget!