med katterna på en mini resa
Hejhej! jag och min sambo har skaffat 2 st katter för ungefär 3 veckor sedan! och nu är det åhär att jag ska hem till mina föräldrar över helgen på besök! och dom bor i karlstad så det e ungefär 15 mil ifrån där jag bor nu. Kan man ta med sig katterna? klarar dom av 2 timmar ungefär i ett tåg? Sambon ska vara borta den helgen som jag ska upp! det är därför jag undrar!:) tack på förhand 

Snarare bra att redan nu börjar vänja dem vid att resa o sitta i transport. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Det går säkert bra.
Ta resan som träning för katterna
Tycker ni det ? :) jjag har ju en ganska så stor transportbur så det rymmer ju båda katterna! ;) bara att ha med sig lite mat till dom så dom har! men 2 timmar borde dom la klara av att åka? :)
jadå ^^ Det värsta som kan hända är att någon katt kan bli åksjuk men borde inte vara något problem på ett tåg. Vänj dom redan nu så kan du ta med dom fler gånger^^ Jag åkte bil 1 och en halv timme med en katt och det gick jättebra.
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Dom behöver ingen mat på en två timmars resa. när de väl är framme kan du bjuda dem på mat vatten och toalådan.
Men ska man ringa sj och säga att man ska ha med sig 2 katter? eller e det bara att beställa som vanligt?? 
Du bör säga till då du måste ha en plats på vagnen som tillåter djur. ^^
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
OOK ;) då går jag till pressbyrån inmöra å beställer där ;)
Det går bra. Lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är inga problem alls! Har fått åka tåg massa gånger med min katt.
Gammal tråd :)
Fösta gången kan det vara bra att spreja buren med Feliway för att katten ska känna sig litet tryggare. Tänk bara på att göra det minst 15 minuter innan du lastar katten i transporten. Kan också vara bra att vänja den vid att vara i transporten under kortare stunder innan ni ska iväg. Börja med en minut och du ska givetvis vara kvar utanför och prata med den. Sedan ökar man tiden.
Belöning efterås fungerar alltid. Kel, lek eller en liten godisbit.
Medarbetare Hittekatter iFokus