Saker man undrar över ibland
Det förundrar mig varje gång jag upptäcker en ny egenhet hos mina missar som ofta får mig att skratta eller skaka fundersamt på skallen. Många är säkert helt logiska om man förstår hur katter tänker men själv sitter jag ofta och funderar över VARFÖR.
Ex. Varför vill Spencer ALLTID ligga på min VÄNSTRA sida. Finns det inte plats kan han lägga sig på den högra men får han välja lägger han sig alltid, utan undantag, på min vänstra sida vart vi än sitter, om det är i sängen, soffan, golvet, hemma i lägenheten eller hemma oss min föräldrar, var vi är spelar ingen roll.
Ett annat exempel är: Varför har Stella en förkärlek till kistor. Äger själv ingen kista men min lillebror har en och när vi är där så är kistan den plats hon helst ligger på (oavsett om den är öppen eller stängd). Trodde det var för att chinchillaburen står precis bredvid och hon gillar att titta på dem men sen skaffade min mor en kista som står i ett annat rum och nu fördelar Stella sin tid med att ligga på dem båda när vi är och hälsar på, haha.
Har era katter sådana här egenheter som får er att fundera?
Låter spännande!
Min kisse har en massa egenheter! Men oftast föklarar jag dem med att hon är cornish :P haha Jag kommer inte på någon bättre förklaring :P Som om hon ska upp på skåpsluckor, japp skåpsluckor, där det bokstavligen inte finns någon att stå/sitta på, så hon ramlar ner men endå så ska hon dit :P
Sen så klöser hon på mina skor så fort jag kommer innanför dörren. Vilka skor de än är, hinner ibland inte ta av mig dem så är hon där och klonar :P
Hon bär omkring på ALLT! Verkligen allt, så som glasögon, sina leksaker såklart, skor, strumpor, ljus plockar hon ur deras ljushållare och så lägger hon dem på något (enligt henne) bättre ställe, skruvar, proppar till proppskåpet, pluppen man har i handfatet för att vattnet inte ska rinna ur. Ja allt :P haha