Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 615 ggr
Mymlan
0

Vad anser ni vara rätt

Och innan ni dömer eller kastar ruttna tomater så JA jag borde ha kollat innan jag köpte.. Jag borde veta..

Om man köpt en katt, det visar sig då vi kommer hem ha öronskabb och gått länge med det *katten var 12 veckor vid köpet*

Kan man begära av uppfödaren stå för behandling av katten men även strongholden till min andra katt + till hundarna? i detta fall rör det sig om ca 930:- allt som allt.

Hade han varit fri så hade jag ju sluppit denna kostnad men nu är alla behandlade så det är skönt..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Fridaaaa
0

Om du kan bevisa att den hade det innan den kom till dig så: JA då ska "uppfödaren" stå för det. I alla fall hälften av kostnaden minst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mymlan
0

Både han och hans syster hade detta, och det finns kvitto från veterinär både på min hane och på hans syster. Veterinären som undersökte min sa han hade gått länge med det då det var så mkt skabbdjur bajs i örat det där bruna geggan i öronen.

[Emma--]
1

Ja, var katten sjuk innan så borde uppfödaren stå för kostnaden för behandling av katten åtminstone. 

Därför det är så bra med veterinärsbesiktning innan man hämtar hem en katt :)

Mymlan
0

De påstod de var besiktade utan anmärkning men ngt intyg sände de ej med även här borde jag ha reagerat. Katten var frisk bortsett från öronskabben..

Nu är det skönt att öronskabb är lättbehandlat..

Silvestris
4

Fel som uppstår inom 6 månader efter leverans anses som praxis härstamma från kattens tid hos uppfödaren. Bevisbördan ligger på uppfödaren dessa 6 månader så ja, det är fullt rimligt (och enligt rådande juridiska praxis) att uppfödaren ska stå för de kostnader detta har gett dig.

En av de anledningar till varför en seriös uppfödare veterinärbesiktigar, för att slippa den typen av "överraskningar" i efterhand.

[Emma--]
0

Tråkigt om dom lurades med att dom var besiktade. För man får ju med intyg om det.