Att skaffa en tredje katt
Jag skulle väldigt gärna ha en tredje katt, men har främst inte råd med en till och det känns inte praktiskt av flera anledningar att ha 3. Finns både för och nackdelar förstås. Men saken är att mina katter redan är 5 år eller snarare 5 & 1/2. Fortfarande väldigt aktiva men fortfarande inte i jämförelse med en kattunge. Eller ena katten skulle uppskatta en kattunges leknivå tror jag. Men eftersom det inte är aktuellt detta året, men eventuellt om 1-2 år så hinner ju mina katter bli ännu äldre. Så låt säga att mina katter hinner blir 8. Vore det bara risk för att det blir fel mot främst kattungen eftersom den antagligen kommer vara mer aktiv än damerna här hemma? Jag vill heller inte vänta med fler katter tills mina damer börjar bli gamla. Vill inte stå där när någon går bort och den andra bli ensam och att i sorgen hitta en till katt. För mina katter är så pass sociala att det inte skulle bli bra om nån blir ensam. Kan även tillägga att ena damen accepterade inte en katt som var äldre. Det var nära att bli slagsmål x antal gånger och blev inte någon förbättring på 2 veckor. Så vet inte ens om det kommer funka med en kattunge heller men borde underlätta. Eller bör jag vänta tills det blir möjligt med två kattungar samtidigt? Vad är era tankar kring detta?
Jag har en 7 månader gammal britt som min äldste britt som är snart 8 år håller på att fostra för fullt
. Därutöver så har jag en 12-åring huskatt som gärna leker med den nye och så en 6-årig britt som tar sina brottningsmatcher med den och så en 4 årig huskatt som också leker med den då det passar.
Britter är som du vet inte så aktiva som dina men en kattunge är ju alltid aktiv.
Okej så det verkar fungera bra ändå? :) Det låter ju positivt om lugna britter orkar stå ut med kattunge. För mina damer är fortfarande väldigt aktiva så just den delen borde inte vara några större problem. :)