Skrikande katt, blir tokig!
Har en katt som mjauar och skriker hela tiden. Eller ja, inte hela, men väldigt ofta. Vi kan inte ens gå på toa utan att hon skriker sig hes. Och framförallt inte sova i sovrummet. Hon får inte vara i sovrummet då vi har råttor, och de går inte ihop.
Hon håller alltså oss vakna mestadels av nätterna, jag blir tokig utan sömn. 
Vad ska jag göra?!
Kan tillägga att vi har en till katt som inte skriker alls, och dom är nära vänner. Så helt ensam är hon inte.
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Kastrerad? Har hon ont nånstans?
Inte kastrerad, men löper nog inte heller eftersom det hållt på flera månader. Har varit hos veterinären så hon har inte ont. Hon bara känns orolig och springer runt och skriker i köket osv, ropar man så är hon snabb och kommer direkt. Men att inte kunna gå på toa eller framförallt sova utan att hon skriker , timmar, gör än frustrerad, och orolig över henne. Hon kan ju inte må bra av det heller.
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Låter som typiskt fertilbeteende. Även om de inte löper är de otroligt klängiga, så enligt mig borde du verkligen kastrera henne. Som sagt är hon tydligt stressad utav sin fertilitet, + och att du undviker en massa sjukdomsrisker som en fertil katt brukar ha. Se om ni kan boka tid hos veterinären!
Katter blir mer lugna och harmoniska när dom kastreras. Varför är hon fertil?
Hon är köpt som avelskatt, det är bägge mina katter, därav är hon fertil.
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Ett tips som visserligen bara ger kortvarig hjälp: duscha henne. Då blir hon upptagen ett bra tag med pälsvård:)
Haha hon har ingen päls ;) Men dock duschar vi henne ibland, men det är lika skrikande då. Men hon måste tvättas (sphynx)
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Går det att ha råttorna någon annanstans nattetid? Går det att fixa så att katterna inte kommer åt råttorna på något vis?
Nej det hade ju varit att föredra, men det är en tvåa, så bara sovrummet som är ett ensamt rum så att säga..
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Hm, vi hade möss ett tag. De fick bo på toaletten. Men det hade troligtvis en mindre bur än du har… Ja, det är inte lätt det där. Katter borde förvisso kunna lära sig att bli utestängda ifrån sovrummet nattetid. Jag har aldrig riktigt försökt med det då jag inte har någon orsak till det. Busa med på kvällarna så den blir trött och sover på nätterna. Busa lite extra. Se till att den kan aktivera sig om den skulle vakna tidigt genom olika saker, leta mat, aktiveringsleksaker helt enkelt. Det är väl det råd jag kan ge.
Sphyxen är ju en väldigt sällskaplig ras så den behöver mycket uppmärlksamhet.Sen är det jobbigt med fertila katter
.Är det dina egna eler är du fodervärd?
Stolt ägare till tre La permer
#2 om det hållit på i flera månader, hur gamal är katten? Tänkte om det kan ha börjat vid könsmognandet eller har beteendet funnits sedan ni köpt katten?