Ni med ragdoll, titta hit!
Jag har haft katt hela livet, det har varit bondkatter som då även varit utekatter. Nu flyttade jag hemifrån under sommaren och lämnade kvar min älskling i föräldrarhemmet där han trivs bäst då han behöver få vara ute som han vill, vilket jag inte kan erbjuda då jag bor i lägenhet.
Så nu bor jag för första gången i mitt liv utan katt och jag saknar ju såklart det så mycket att det bara kliar i mig. Och jag har därmed börjat kolla efter raser som trivs som innekatt (trots att jag varit emot det innan) och har fastnat för ragdollen. Dels för att de verkar så sociala, lättlärda och tillgivna till sin ägare men även såklart för att de är så otroligt vackra.
Så vad tycker ni? Verkar ragdollen som något för mig? Och vad är din erfarenhet av ragdollen? Är det så som de säger, "en gång ragdoll, alltid ragdoll"
Värt att nämna att hon jag bor med för tillfället har en liten hund som går jättebra ihop med katten hemma hos mina föräldrar.

Varför tror du att inte även en huskatt/bondkatt inte skulle trivas vara innekatt. Jag har haft katter i över 30 år endast innekatter såväl bondkatter som raskatter, ingen har vantrivts.
Är bara en myt att bonnisar ej skulle klara av vara innekatter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag tror ju att man ska ha tur med bondkatter. Jag har träffat flertalet, som pga sitt aktivitetsbehov inte trivs inne. En raskatt, som är avlad för att vara lugnare, käns som et säkrare kort.. jag valde själv en Exotic, då jag ville ha en katt som trivdes inne och som ville leva ett lugnare liv.

TYvärr har jag ingen egen ragdoll men de man träffat är väldigt trevliga. alla katter kan man ha som innekatt men det krävs mer av ägaren för att de ska få ett bra liv.som de flesta katter med lite längre päls kräver ragdollen lite pälsvård. HÄlsa på en uppfödare så får du se hur rasen beter sig hemma. (NÄr du väl letar efter just din katt så ta kontakt med en uppfödare av rasen. ENdast då vet du att du får just en ragdoll. MÅnga tror att bara för att en katt är maskad så är det en ragdoll och de kan ta hutlösa priser för en huskatt.priset kan i vissa fall vara nästan lika mycket som en renras. KAtten ska ha stamtavla för att inte räknas som huskatt, men detta kanske du redan visste =) )
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag föder upp Ragdoll och tror ju egentligen att den passar de allra flesta (: Dock så får man ju som redan nämnts engagera sig lite ang pälsen. Men det tar ju inte någon lång tid att kamma en katt. Har du vägarna förbi Mora så får du gärna komma och titta och klappa (:
Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.
http://piecesofarts.blogg.se
Jag och min man köpte vår första Ragdoll för att vi ville ha just en lugn familjekatt. Vi har inga barn ännu, men eftersom man får räkna med att en katt lever i ca 20 år måste man planera för framtiden. Vi har idag tre Ragdollhanar i vår lägenhet i Uppsala. Visst är det så att man blir kär i rasen!
På bilden: Mao ca tre år. (Brun bicolor)
Det finns massor av uppfödare i Stockholmsområdet.
#4 åh så mysigt! Säg jättegärna till nästa gång du har en kull på gång!

Jag har en ragdolltjej hemma, väldigt trevlig ras måste jag säga, har även två husisar. (Och ragdollbebisar på 3 veckor ;) )

Visst kan huskatter vara lika bra innekatter som raskatter, men jag tror som #2 så får man ha lite tur i vissa avseenden. Som vår huskatt hade ett stort behov att komma ut när hon var yngre, sprang ut i trapphuset, men lugnade ner sig när hon var ute med koppelpromenader och inte tyckte det var så himla roligt 
#6 Ja, om våra honor är dräktiga nu så får vi en kull i november och en i december. Man går som på nålar och hoppas (;
Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.
http://piecesofarts.blogg.se
Jag har då aldrig haft en enda huskatt som betett sig som era, och då har jag haft många under mina 35 år med katter.. Till 98% hänger det på mig som ägare att aktivera min katt..
Jag har haft en enda som ej varit "Lugn huskatt" men han vart tagen från sin mamma då han var 6 veckor och han hade beteendestörning, så skulle katter kunna ha ADHD med ngt beteende handikapp så skulle den katten ha haft det. Att han fick växa upp med andra äldre katter som kunde hjälpa han med kattspråket hjälpte ej. Så jag tolkar detta han var för ung tagen från mamman.. *han togs från en med djurförbud med paranoia*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tack så mycket för era svar! Ni med kommande kullar får mer än gärna höra av er med bilder och priser osv osv, ni vet!