Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1513 ggr
oland4ever
0

Billig veterinär på Öland önskas

Jag har en 7+ år gammal Brittisk Korthår som aldrig varit hos farbror doktorn o som därför aldrig varken blivit vaccinerad eller chipmärkt. Jag har honom som utekatt under den varmare årstiden fast han älskar även att luffa ut några timmar även vintertid när det inte är för mycket snö o för kallt. Dock brukar jag avmaska honom minst en gång per år med 50mg Droncit.

Nu har jag fått ytterligare en liten kattunge som är 3 1/2 månad gammal o enl tidigare ägare är hon avmaskad. Dock varken vaccinerad eller chippad.

På ingång om några veckor kommer ytterligare en liten tjej o en liten kille som är dryga 3 månader gamla o som garanterat är avmaskade men varken vaccinerade eller chippade.

Samtliga tänker jag ha som utekatter eftersom jag bor på landet.

Så till min fråga… någon som vet någon billig veterinär som till ett humant pris kan vaccinera samtliga mina katter o ev även chippa dom. Det senare har väl inte så mycket med deras hälsa att göra utan har väl mer att göra om de mot förmodan skulle springa bort. Vilket i princip är helt uteslutet. Då är det större sannolikhet att en havsörn kommer in o tar någon av mina katter. Bor på en strandtomt ner mot Kalmarsund o havsörnarna flyger över min fastighet dagligen.

Något tips på någon billig veterinär? Borgholms Djurklinik Borgholm är helt utesluten då man måste vara miljonär för att lämna in djuren där. Gråter

Fridaybrew
2

Glöm inte kastrera när du ändå är i farten och gör det rätta =)

/Fridaybrew

[Look on me]
4

Det är inte viktigt att priset hos veterinären är billigt, din katts hälsa är viktigare! Låt inte katterna gå ut utan kastrering! Tänk, hur mycket kattungar en hankatt kan göra. Kastrera dem och id - märk, och allt det där man LÄR göra hos veterinär oavsett pris!

Eine
1

Prova med Vimmerby. 0492-15005.Bra bemötande och absolut bra priser!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Thaeri
1

Speciellt med honkatter är det viktigt att kolla kvalitén snarare än priset vid kastrering, det gör stor skillnad om de får ett sår på 1,5-2 cm eller halva magen uppsprttad. Och tro mig, du vill inte vara med om det senare när du väl sett hur mycket snabbare och bättre läkningen går med ett litet snitt.

Hankatter gör det inte lika stor skillnad på då operationen är så liten.

Niiinah92
0

Kalmar djursjukhus har helt okej priser och är jätteduktiga. 700 något gav jag för första vaccineringen+chip+vanlig hälsoundersökning, allt i ett Skrattande

fvanilla
1

Är förvånad att du har en raskatt som INTE är id-chipmärkt och aldrig har blivit vaccinerad! (Trodde att alla raskatter kom vaccinerade ID-chippade? Iaf. enligt SVERAK så måste de väl vara så?)

Men ta och fixa det. ID-chippning och sådant är jätteviktigt! Många rekommenderar Kalmar Djursjukhus, så kör på det!