Bortsprungen? Helig birma hona
Nån i Norrköping som saknar en birma?
Hittade en skldpaddsmaskad hona idag, hon verkar löpa o saknar pls längst bak på båda sidorna precis vid bakbenen.
VÄLDIGt kelig och hon var öronmärkt. jag ringde polisen men de hhittad einget på henne o de tog eller inte emot henne.
Jag kan inte ta in henne pga mina egna katter men en bakant har erbjudit sig o ta in henne.
HOn var välvårdad o i ganska bra hull (lite mager kanske) verkade hitta rätt bra där hon var o gick stolt omkring så hon kan höra hemam där, men då hon verkade renrasig o desustom verkade löpa tyckter ja det är konsigt att hon går på egen tass.
Kolla märkningen. de tecken du inte kan känna igen ersätter du med* Sök i båda registren, både Sverak och DjurID.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Polisen kollade 2 ställen iaf den ena var jordbruksverket sa hon.
Iaf har vi sökt i 1 timme nu på kvällen utan att se till henne.
Träffade en hundägare som sett henne flera gånger där hela året så hon bor kansk ei området ändå.
Vi kommer o söka efter henne o kolla till henne så hon verkligen blir omhändertagen av sin ägare (om hon har nån).
ja där ser man, jordbruksverket,
så lite vet de! Hundar ja. Men katter icke. Där är det Sverak och DjurID som gäller.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 nej du har fel djurID är sveraks ägarregister sedan har SKK ägarregister även för katt….
vilken öronmärkning är de? du kan PMa om du ej vill skriva i tråden
#4 DjurID och SVERAK är olika register.
Ett annat alternativ är väl att sätta upp en "efterlysning" för ägaren, som får tillbaka katten mot beskrivning. (Ta alltså inte med numret i öronmärkningen på lappen.)

Som #5 säger:
DjurID är SKK:s ägarregister: http://www.djurid.se/
SVERAK har sitt eget register: http://www.sverak.se/ID/index.htm
Det förra är störst men kostar pengar (130 kr, engångsavgift, ägarbyte och uppdatering av övriga upgifter är gratis), det senare mindre men helt gratis. Man kan utan problem registrera sin katt i båda, raskatt som huskatt.
En raskatt kan mycket väl vara registrerad enbart i SVERAK:s register då en del uppfödare tycker att det räcker och de nya ägarna är nöjda och glada att katten är märkt.