Innekatt lös vid sommarstuga?
Jag och min sambo ska upp till hans familjs sommarstuga om någon vecka. Jag har inte varit där med katten förr och undrar om jag ska våga släppa honom lös där? Stugan ligger ensam med skog runt sig så det är inga grannar som kommer störas. Katten är kastrerad och är van innekatt. Vad tror ni, skulle han springa iväg om jag testade ha honom lös under dagarna?
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Risken är ju att han blir rädd för något eftersom han inte är van vid att vara ute och sedan rusar iväg.. kanske inte hittar tillbaka då om ni har otur.. eftersom han inte känner till området :(

Man bör ha en katt inne på nytt ställe runt en månad innan man släpper ut den oavsett, och börja med koppelpromenader för att den ska lära sig hitta i omgivningarna.
Och jag antar att ni inte ska vara där så länge? 
Glömde lägga till att han är utomhus hos min pappa eftersom jag och katten bodde där i runt ett år efter mina studier. Då var han van att springa ut och in och gör det än när vi hälsar på. Pappa bor också i skogen. Hm men får nog ha honom i koppel vid stugan då :)
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens

Min fater hade alltid sina utekatter lösa i sommarstugen. Men hon var ju där varje år så de kände sig ju som hemma. Jag hade inte vågat utan haft katten i stugan och tagit ut den i koppel
Jag hade inte heller släppt lös katten..^^
Måste fråga; varför finns det två trådar av denna?
Jag skriver från mobilen, så blev väl nåt fel när det laddades upp :s
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens
Jaha, ja så kan det ju bli ibland, jag bara undrade 

#3, stugan och hos din pappa är olika revir, så han måste vänja sig vid det nya oavsett.
Man måste tänka i revir när det gäller katter, inte bara ute.