P piller till digivade hona?
Kan man ge p piller till en digivande hona? Ungarn är 2 v.
ja, de kan man

Enligt veterinären jag pratade med i veckan kunde man inte göra det.
#2 pronom vet kan man ge till digivande honor

#3 Ska tala om det för veterinären. En kompis katt löper nu när hennes ungar är sju veckor och de håller på att bli tokiga på henne.
#4 Säg till henne att kastrera istället, p-piller är riskabelt + att hon kan bli dräktig trots p-piller.

#5 Jo de ska kastrera henne när de får råd, tyvärr enligt mig. Jag skulle önska att de gjorde det på en gång men jag kan inte påverka deras ekonomi. Har föreslagit att de kan ta en summa för kattungarna när de säljs så det kan bekosta honans kastrering men de påstår bara att "här i Småland kan man inte sälja kattungar, man får bara 50 öre tassen". Jag lovar att jag jobbar hårt på detta.
#6 konstigt att man har råd att låta katten bli dräktig, genomföra en förlossning som kan kosta många tusenlappar fast katten är försäkrad om det blir komplikationer och föda upp en kull kattungar (det blir extra utgifter fast man inte vaccinerar mm som hon bör göra) men har inte råd att kastrera som kostar runt 1000-1500kr…

#7 Kattungarna får samma mat som mamman. Det det har kostat dem är lite mer mat och Kattsand, inget annat. Naturligtvis är det en oförsäkrad, ovaccinerad och okastrerad hona som fått gå ute och para sig med vem som helst. "Kattungar är ju så gulliga" är motivationen och "det är så dyrt att kastrera". Ändå försöker barnen få behålla en kattunge. Ja jag har pratat med dem om vad som behövs göra men blir nog mest sedd som en "besserwisser". "Så här har det alltid gått till här på landet" sägs det och "katter behöver inte så mycket". Hunden de har och även kaninen de tidigare hade tror jag hade högre status. Hur sjutton ska man ändra på inkörda tankegångar utan att ses som en "besserwisser" från Stockholm? Där uppe i Stockholmm kan ni säkert ta betalt för ungarna men så gör man inte här i Småland …..ja vad ska man säga.
Ursäkta att tråden blev lite OT