Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2479 ggr
Marie_1987
0

Vilken djur försäkring?

Hejsan!

Tänkt kolla vilken försäkring ni har på era djur och vad tycker ni om dn?

själv har jag agria, Men jag vet inte så mycket om dom någon som haft bra eller dåliga erfaren hter av agria?

Skurtrasan
0

jagvet inget om dn men jag har ett försäkringsavtal med hansa som jag tycker är bra :) dem täcker det mesta faktiskt, dock teknade jag den försäkringen för våra akvarium men det gäller en hemförsäkring där husdjuren var inräknade :)

Livet i varje Andetag

[RMSLiners]
0

Har IF och där har jag alltid haft mina djur och är nöjd med dem. Bästa försäkringsbolaget har jag dock hört ska vara Optimal Djurförsäkring, det har även ett helt år som period. IF tror jag har 180 dagars period, Trygg Hansa har 90 dagar, Agria har 125 dagar. Fördelen med Agria är att försäkringsbelloppet förnyas varje år hela kattens liv och står ständigt på 50 000kr, hos IF sjunker den med 5000kr varje år till lägst 15 000kr efter det att katten fyllt 7 år.

[sakring]
0

If har en villa hemförsäkring där kattförsäkring ingår. Men jag tror, då jag inte hittar i villkoren att det är en försäkringsperiod på 120 dagar. Du kan dock inte försäkra en katt som fyllt 7 år även om den är försäkrad i något annat bolag.

[RMSLiners]
0

#3 180 dagar är IFs försäkringsperiod, vad de sa till mig i telefon i alla fall.

[sakring]
0

För varje behandlingsperiod (en behandlingsperiod

är 100 dagar räknat från första veterinärbesöket)

avräknas en självrisk per hund/katt. Självriskens

storlek framgår av försäkringsbrevet. Högsta

ersättning per försäkringsår är 20 000 kr. Det

beloppet sänks fr.o.m. det försäkringsår djuret fyller

7 år med 3000 kr/år till lägst 6 000 kr. Högsta

ersättning för valp/kattunge är 3 000 kr.

cosmonita
0

Jag har Agria ( 50 000 i veterinärvård, 1400 i självrisk och 15% av resterande belopp). Har alltid haft Agria, fått utnyttja det några gånger och är nöjd.

[RMSLiners]
0

#5 Då har du en helt annan försäkring än den vi har på IF. Vi har 180 dagar och 50 000 som högsta ersättning som sjunker med 5000kr varje år från det att katten fyllt 7 till lägst 15 000kr. Vi har Stora Kattförsäkringen. Liksom vi har Stora Hundförsärkingen på hunden.

[sakring]
0

Av vad jag kan se så är det fortfarande 100 dagar som är försäkringsperioden. Även om beloppet är 50.000. Försäkringsperioden avses den tid då du inte behöver betala någon ytterligare självrisk inte att du behöver betala hela kostnaden för vården.

Själv har jag Agria till mina katter med ett belopp på 50.000 och lägsta självrisker.

Mona22
0

agria 50000,2500 självrisk och 25%. Ska byta till 15% vid förnyandet. Kan vara värt de extra kronorna.

[sakring]
0

# 22 Det är det absolut.

[RMSLiners]
0

#9 konstigt de sa 180 till mig i telefon då.

Cockerspaniel
0

Har Agria, men är grymt besviken på själva företaget över huvudetaget med alla deras kryphål så jag kommer inom ett halvår byta till Folksam (min katts försäkring måste gå ut först innan jag byter företag).

Fridaybrew
0

#13 du får gärna berätta mer för det är bra att veta, sitter med 5 katter hos agria, dock fortfarande nöjd med dom än så länge. Då har vi ändå utnyttjat försäkringen vid ett par tillfällen utan problem.

/Fridaybrew

Cockerspaniel
0

#14 Jag har aldrig fått ut någon försäkring för alla mina katter jag har haft om det hänt något. Jag får inte ut min Livförsäkring på katterna! Så jag är missnöjd med dem och har tappat all min förtroende för dem!

[sakring]
0

Har du överklagat deras beslut?

Cockerspaniel
0

#16 Japp men de blir nerslag hela tiden så nu har jag slutat bry mig! Ska gå ur så fort det gått 6 månader (tills försäkringen går ut) och sen skriva in mig på Folksam. Har en Ragdoll här hemma som jag är rädd om (är rädd om alla djur jag har, men tror du förstår vad jag menar) och händer det honom något och jag inte får ut något ännu en gång på det..

Agria är skit i mina ögon just nu!

Marie_1987
0

vilken försäkring e bäst att ha på en avelskatt ni som är erfarna. Tecknade en avls försäkring på min bengal igår hos agria.

Mona22
0

#18 har avel hos agria och när det blev kejsarsnitt blev det reglerat direkt . De har alltid funkat som de ska.

Marie_1987
0

#19 hur mycket fick du reglerat nör du fick göra kejsarsnitt? och vad kostade din katts kejsarsnitt?

Mona22
0

#20. Allt. Betalade min självrisk och procent. Inget mer =) KOmmer inte ihåg exakt men över 3000 någonting kostade det mig.