Katt som helikopter?
Skummade igenom Aftonbladet och hittade denna artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14926108.ab
Vad tycker ni?
Osmakligt skulle jag vilja säga…
/Elisa
Jag blev illamående. Är det ens lagligt?!
Det är säkert lagligt. Anses ju vara "konst"…
/Elisa
Fy fan…… Ibland tappar man tron på att människor har något innanför pannbenet.
Jag tycker att det är rätt kränkande mot katten, även om den är död. 
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#Kollade runt lite på andra forum som även publicerat denna. Finns några som anser detta som: Humor.
Jag kan inte riktigt hålla med på den biten.
#7 Ja det var nästan det jag misstänkte.. Ganska snevriden humor enligt mig, usch!
#8 Verkligen! Blev kallad moraltant för att jag tyckte att de var fel. - Människor utan samvete brukar inte ha något bättre försvar.
Det borde anmälas!
Så FEL. Respektlöst och obehagligt.
Hade det varit en människa dom gjorde så här med så hade det ju blivit ett jäkla liv.. men djur.. det är helt OK i mångas ögon.
Samma som när dom visar bilder på skjutna vargar som ligger uppfläkta på bord på nyheterna (för nåt år sen).. Ingen varning innan eller något.. Jag började må illa.. :(
Jag förstår inte denna skillnad mellan ett värde på en människa och djur?
Skrev till en av de som ansåg detta som ett skämt: Stoppar upp dig, gör dig till en helikopter. Är det fortfarande kul då?
Tycker faktiskt att det ska gå ner under djurplågeri. Inte OK!
#11 fick du något bra svar på den frågan? :(
Verkligen osmakligt
#12 Nej jag fick inget svar. Det var även en OP på sidan som kommenterade så jag förmodar att hemsidan har väldigt låg standard. Så jag lämnade diskussionen.
Jag säger bara usch D:
Kan verkligen inte förstå hur man akn göra så mot sitt djur :S
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Nu är ju visseligen katten död så det var ju inte djurplågeri ,men varför vill man göra en quadrocopter av den (det heter så) . Flyger själv Quad men skulle aldrig velat ha min katt som en sådan. Det är ju sjukt! Men konst går väl ut på att chocka…
vilka idioter det finns!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Tyckerockså det är väldigt osmakligt, men så länge djuret är dött tycker jag man får göra vad man vill med henne/honom. Om konstnären nu såg det som ett sätt att hedra sin vän så var det ju trevligt för honom.
Samtidigt kan det ju bidra till åsikten att man kan behandla levande katter som leksaker, och ur den synpunkten är det allt bra onödigt. :/

Jag tycker att man även behandlar ett dött djur med respekt.Detta är inte respekt.Jag uppskattar inte detta skämtet.Osmakligt.
Kan bara hålla med ovanstående kommentarer…det är SJUKT! Mår illa…
Osmakligt, men knappast olagligt då katten var död. Men usch!