Flytta med kattmamma och ungar
Hej
Jag har tagit över en stallkatt som nyss fått ungar (4 dagar gamla idag) eftersom ägaren ville slå ihjäl henne. Jag vill få bort henne från ägaren så fort som möjligt men är osäker på hur fort jag får flytta henne? Det blir 30 min i bil. Planerad flytt är på torsdag, när ungarna är en vecka gamla. Borde jag flytta dem så snart som möjligt när honans band till dem är som starkast, så hon inte lämnar dem för att undersöka nya huset och blir stressad, eller borde jag vänta, och riskera katternas hälsa iochmed att de får vara kvar i det kalla stallet med ägaren som inte tar hand om dem, och flytta dem när de blivit lite mer självständiga från mamman?
Jag skulle flytta dem redan ikväll.Det är fara både för mamma och kattungar.
Kan du inte ikväll så gör det så snart som möjligt.
Du får inte sära på mor och barn förens kattungarna är tolv veckor.
När honan kommit hem till dig så håll henne instängd i ett eget rum till en början.Släpp absolut inte ut henne på egen tass.
Lycka till!
Stolt ägare till tre La permer
Hämta dom omedelbart. Låt dom sedan vara ensamma i ett eget rum med stängd dörr för att minska risken att mamman blir för stressad.
Hämta fortare än fort tillsammans
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
förresten, slå ihjäl en vuxen katt???? När du väl har fått hand om lilla familjen, så kan du upplysa kräket om, att det är i lag förbjudet. Nån här inne kan väl plocka fram de bestämmelserna, hoppas jag denna gång.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....