Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1716 ggr
Omie91
0

Varför blir katten galen av kattgräs?

Jag sökte här på forumet, och har googlat det också men hittar ingen direkt förklaring. Att det är bra för katten vet jag, men är väldigt nyfiken på varför katten blir som den blir av gräset? :)

Odlar kattgräs här hemma och katten blir som galen. Ungefär som ett barn som får för mycket socker. Katten är överallt på samma gång, känns det som iaf :P

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens

Henrika85
0

Jag odlar kattgräs också (av frön köpta på MyOne) och jag har inte märkt att någon av mina två katter skulle bli mer eller mindre galna av gräset. Reagerar katten på andra växter också, eller bara på kattgräset?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Lynxkissen
0

Jag har bara sett katter som blivit galna av kattmynta, men aldrig av kattgräs… skumt^^

Omie91
0

Jaså? Jo, min blir tokig :S Han är lugn och mysig annars men när han tuggar på det så springer överallt, leker och jamar :P

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens