Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 2245 ggr
[RMSLiners]
0

Har ni erfarenhet av dessa?

Har ni erfarenhet av denna mojäng? Hur upplever era katter den, är den populär hos katterna är ratar katterna det ? Inser förstås att alla katter är olika men vill se vad majoriteten bland katter anser.

Likadant med denna? Använder era katter den eller är den också ratad?

Har en del saker jag ska beställa från supercat men vill vara på säkra sidan på vissa saker av vad som är värt att beställa och inte. 

Sen undrar jag, även om min katt för det mesta äter Bozita mjukmat så får han ibland också Bozita torrfoder som lite gott då han inte direkt är den som är till 100% förtjust i mjukmat utan slickar hellre upp gelen och lämnar bitarna. Och jag tittade på denna och blev sugen på att skaffa den då han gärna plockar maten med tassarna. Någon som har erfarenhet av den? Är den stabil osv?

Alla svar uppskattas.

UlrikaD
0

En sån där med en boll inuti en cirkel har mina katter. Fast en mindre variant. Den leks med i omgångar här hemma. 
Främst de yngre katterna tycker den är jätterolig.

Sen brukar det krypa in nån iller emellanåt och gömma sig där så då blir det ju extra kul:)

[Emma--]
0

Den första har en kompis, och den används knappt. Den andra köpte jag, mina katter tittade på den och mer än så blev det inte. Då gav jag den till min kompis och hennes katter gjorde ungefär samma. Sen fick den hamna hos en yngre katt som tycker den är skitrolig. :P Men jag hörde ju mycket bra om den innan jag köpte den, men mina katter tyckte väl inte samma sak. Och den där sista beror nog på hur katten gör. Min sheri fuskar bara. Hon ställer sig upp och äter från första våningen direkt genom hålet. Och går inte det tar hon med tassen och drar i den och släpper så att det faller ner mat eller så lyckas hon välta hela grejen. det är ganska roligt att se vilken metod hon funderade fram för att få ner maten ;P men den är lite för effektiv. Några få gånger gör hon som hon ska, alltså peta med tassen :P Men gillar din katt att peta med tassarna så kanske det funkar bra :)

[RMSLiners]
0

#2 Tack för dit svar. Min katt sitter vid skålen vid matdags och drar ut en bit mat på golvet med tassen, äter den och drar sedan ut en till och så vidare. Därav misstänker jag att han möjligen skulle tycka om foderlabyrinten.

Något osäker då på de andra två. Men bollbanan var mest en tanke i och med hans intresse att använda tassarna och han är galen i bollar. Men som sagt, känns osäkert ändå.

[RMSLiners]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som möjligen vet om och vart i Sverige man kan hitta Turbo Track Cat Toy som visas i videon?

Fridaybrew
4

Va har testat lite utav deras produkter:

Cat It - Cat It Senses Food Maze Foderlabyrint
1-Foderlabyrinten verkligen supernöjda med vårt köp, vi har 5 katter och denna gör att de inte svullar i sig mat i lika hastig fart som tidigiare så det blir mindre med svullade spyor. Samt de är tvungna att göra något för att få ner maten. riktigt roligt o se när 4 katter står omkring den en som sveper ner o sen resten tar det som kommer ner. De lärde sig omgående hur den fungerade --------------------------------------------------------------------------- Cat It - Cat It Senses Play Circuit 2-Play circut var  helt ok dock inte så mycket hit som man velat men det går i vågor helt enkelt ibland petar de till den och sen går vidare. Dock när vi köpte till nästa grej som vi kombinerade ihop till en nästan 8 formad cirkelbana med blinkade boll (se 3) så lekte de oftare. --------------------------------------------------------------------------- Cat It - Cat It Senses Speed Circuit 3-Speed circut http://www.supercat.se/cat-it/cat-it-senses-speed-circuit.html Vi köpte denna så kombinerade vi som sagt ihop 2an från ovan med denna o satte varanan del och runt runt. så bollen inte tar stopp. Bollen i paketet vi köpte blinkar när den rör sig vilket gör det roligare verkar det som. Dock vet ej om det ingår i detta paket eller ej så det låter jag vara osagt kolla innan köp isf. Tycker det var värt pengarna speciellt med tanke på att de verkar gilla den såpass ändå. Dock är leksaken mest riktat mot lekfulla yngre katter de äldre är som vanligt lite svårare att tillfredställa. --------------------------------------------------------------------------- Cat It vattenfontän 3l 4-Vattenfontänen http://www.supercat.se/cat-it/cat-it-vattenfontan-3l.html Tja den lät för mycket samt filtrerade inte vattnet tillräckligt bra så det var knepigt att få rent varenda litet vrå och hörn i där vattnet är. så tyvärr kändes det ofräscht och för mycket jobb.Inte alls nöjd med denna och den har hamnat undanstoppad. --------------------------------------------------------------------------- Toabestyr - Kattlåda Jumbo med huv, Cat It 5-Kattlåda jumbo http://www.supercat.se/cat-it/kattlada-jumbo-med-huv-cat-it.html Helnöj med denna lådan den är stor och med luckan som även halvt öppnar taket så tolererar katterna den även de som inte gillar huv vanligtvis. har 20 kg Kattsand i lådan vilket ger bra djup. Bra med höga kanter också. --------------------------------------------------------------------------- Det var lite kort recension om de cat it grejer som vi har köpt och använt hoppas det hjälper någon iaf =)

/Fridaybrew

[RMSLiners]
0

#5 Tack för ditt svar. Vattenfontänen och kattlåda har jag redan.

Jourhemmet
0

Tvåan och trean i ditt första inlägg ts har jag. Fodermojängen är mycket populär och den står stadigt trots en 8kg jourkatt som ska välta och dra alla vatten/matskålar.

Trean höll flera av katterna på med dygnet runt i ett par månader faktiskt. Nu har jag den inne hos några fem veckors kattungar som busar järnet med den. Jag tror man får plocka bort saker en tid för att katterna inte ska ledsna.

JosefinGothe
0

Vi har Play circut till våran lille herre och den är alltid rolig! Till och med efter 6 månader :) Dock lägger vi ibland undan den nåt dygn så han hinner glömma att han har den, sen när vi tar fram den är det full fart igen :)

//Jossan

[RMSLiners]
0

#7 Det låter lovande med foderlabyrinten.

mitzerl
0

Jag vann en foderlabyrint i en fototävling på nätet strax före jul (tidningen Allas) och min katt var eld och lågor i början, tyckte den var jättekul. Men efter bara någon vecka så slocknade intresset. Det var liksom bara "nyhetens behag" över det hela, liksom det varit med alla leksaker jag köpt åt henne. Så nu står den bara och samlar damm.

Känns lite tråkigt att katten så snabbt tröttnar på alla grejer. Rynkar på näsan

Fridaybrew
2

Vi ger all torrfoder i foderlabyrinten så om de vill ha torrfoder så slocknar inte deras intresse =)

/Fridaybrew

Hawknestgrove
0

JAg har vattenfontänen och har haft den i många år. Jag diskar min i diskmaskin, går alldeles utmärkt. 50 grader…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Highonbluetomorrows]
0

#4. Åh, hade jag också velat ha en sådan till min lille busmisse. Han är TOKIG i bollar och har lekt bort säkert 20 stycken (!). I en sådan leks den inte bort i alla fall. Om någon vet var/om det går att köpa en sådan..

#5. Lyx-katter! Blev lite sugen på labyrinten. Och jag håller med, om man fortsätter servera torrfoder i den så "kan" ju katterna inte sluta använda den för att den inte är kul längre. Vill de ha mat så får de allt kämpa lite - tjockisarna ;).