Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1831 ggr
Hawknestgrove
0

Alternativ till Feliway

Dr Bachs blomsterterapi. Googla på det. Vårt lilla akuthem har i många år använt sig av det även till sina hästar och nu har vi märkt att det funkar perfekt till skygga katter….. Så det är inte alls fel!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Exoticas
0

Åh det kanske fungerar för mig som fick en allergichock av feliway? =) ska kika mer på innehåll =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Hawknestgrove
0

googla på det, finns många som säljer… jag ska höra vilken kombination vårt lilla stödhem använder sig av

Hawknestgrove
0

Blomstermiddel mener du?
Det er ikke urter (selvom jeg bruker mye urter også), det er avtrekk av spesielle blomster. Det er blomstens energi som gir effekten på sjelen. Sånn sett har det mer til felles med homeopati (som jeg også holder på med) enn urtemedisin. Jeg bruker Bach midler. Det Stella fikk med seg inneholdt (indikasjon i parentes):

-Star of Betlehem (sjokk, traumer)
-Mimulus (frykt, nervösitet, redsel for kjente ting)
-Rock Rose (panikkangst, sterk redsel, livredd)
-Walnut (hjelp til å klare forandringer)
-Larch (styrker selvtilliten)

Det finnes 38 forskjellige midler og det er en mild og bivirkningsfri form for terapi som fremfor alt har stor effekt på sjelslige/psykise problem, eller der sjelslige problem har skapt fysiske problem. Med homeoptiske midler kan man iblandt få en initial forverring, det gjör man ikke med blomstermiddel. Det fins noe som hete Rescue Remedy som er et akuttmiddel som man kan bruke i nödsituasjoner som ulykker, sykdom etc men det beste er å velge midler utifra den som skal ha det.

Jeg har brukt dem veldig mye gjennom årene, spesielt på hestene og opplever at det fungerer veldig bra. De blir ikke dopet eller lugne på den måten, men mer i balanse og får en större indre ro.

Hawknestgrove
0