Dräktig med endast en unge?
Jag måste bara ställa en lite underlig fråga..
Vi har en hona som vi parade med vår hane mellan den 10-16 februari, hon hade hallon på dag 21, gick upp i vikt från 3,6-3,9 på någon vecka. Sedan vägde vi henne igen och då var vikten nere på 3,8 (inget konstigt för hon kan ha varit på lådan precis innan) och så gick hon upp till 4,0 och efter ett par dagar ned till 3,8 igen.
Tissarna har gått från att vara hallonröda till bleka, lite större än vanligt till små och så där har hon hållt på fram och tillbaka under hela tiden.
Magen har inte vuxit speciellt alls men den är spändare än vanligt.
Jag kan säga att jag har gått mellan hopp och förtvivlan många gånger den här vändan och vi gjorde ett val att _inte_ ta UL på henne den här gången för att inte stressa upp henne i onödan samt att vi sa att detta är sista försöket med vår hane, sen testar vi en annan. Vi har försökt få till en kull sedan i höstas, parningarna ser vi, hallon får hon men sen - nada!
Hon är jätterädd om magen, hon sover som en groda (som för att skydda magen) och hade idag gått upp till 4,1 kg.
I dag när hon låg och sov djupt så satt jagoch tittade på henne.. Det ser ut som det rör sig därinne! Men när hon står upp så ser hon lika smal ut som vanligt..
Nu till min fråga: Har någon av er haft en dräktig katt med endast en unge? Hur mycket gick honan upp i såfall? Blev hon klotrund? Såg hon "normal" ut (odräktig)?
Jag vet att katter, precis som människor, bär sina barn/ungar olika. Detta är hennes första kull så vi har inget att referera till. Våra andra honor har ju varit stora som hus vid samma tidpunkt men å andra sidan har de ju fått mellan 2-5 stycken..
Jag vill så gärna hoppas men intalar mig att hon narras med oss och är skendräktig..
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Inte en men en kull på två kattungar.Cissi var halvägs in i vecka 8 innan jag vågade tro på att det fanns något där inne öht.Det var när jag kände sparkar som jag fick hopp.
Hon vägde 3090 innan parning men då hade hon tappat i vikt pga löp hennes normala vikt är 3200 och på dag 59 vägde hon 3700.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Hmm.. Hon är på dag 54 idag om paringen tog första dagen. Gaah, detta gör mig tossig, haha
Jag har inte känt några sparkar men på filmen ser det verkligen ut som att det rör sig.
De andra honorna har sett dräktiga ut snudd på direkt (skojar)!
Ja det är bara och vänta och se.Antingen kommer det en unge eller två eller ingen.
På dag 54 vägde Cissi 3670
Stolt ägare till tre La permer
Och Joy 4100 precis.. Och 3600 oparad..
Jo, jag är glad så länge inte löpet kommer :)

Mina båda honor har fött bara 1 unge varsin gång och de har inte gått upp speciellt mycket och det har varit svårt att känna sparkar på dem båda. Så visst kan det finnas endast 1 unge i din katts mage :-)
#5 Tack, då finns det en chans då =)
Inget löp här ännu och så länge det inte kommer igång så fortsätter vi hoppas!