Godmorgon lördagen den 26 maj
Så nu var det lördag igen *L* och jag ska avsluta min målning av köket som jag började med förra helgen, har inte gjort något under veckan då jag har jobbat långpanna varje dag ( långpanna=allt över 10 timmars arbetspass) Så nu e det bara att köra igång igen har inte gillat att bo i denna röran som har blivit då hela mitt kök står i vardagsrummet. Och katterna börjar bli uttråkade dom har ju inget uttrymme att köra sin löpträning på ;-) Mojje ligger mest och tittar anklagande på mig medan Busan bär runt på sin leksaksmus och ser förvirrad ut *s*. Som tur e så har jag ju så jag kan ha fönstrena öppna på vid gavel så dom kan ligga och sola och spana på allt som händer där ute *L*.
Jag hann inte färdigt förra helgen för färgen till skåpdörrarna och golvet var tvunget att torka i 24 timmar mellan strykningarna och golvet har jag målat 3 ggr så nin kan ju tänka er vilken tid det tar, fast va snyggt det blir e ruggigt nöjd. Och jag har inte så mycket kvar utan jag hinne färdigt idag och sen så ska jag ta in alla möbler imorgon . Gud va skönt det ska bli.
Så ha en riktigt bra helg och glöm inte bort era Mammor imorgon ;-)
Eva & Mojje & Busan 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
God morgon. Jag blir lite avundsjuk på dig evamojje som snart är klar med målning m.m. Har "bara" tre rum kvar att måla + nedre och övre hallen m.a.o. det mesta är kvar sedan vi köpte huset utom vardagsrummet som vi flyttade in möblerna dagen före julafton, sedan blev det långpaus.
Nu håller vi iaf på att tömma huset vi hyrde tidigare. Då jag flyttade in till staden lämnade jag halva bohaget kvar att min sambo också hade ngt men nu skall allt hit. Måste tömma huset inom majmånad. Problemet är ju vart vi skall sätta allt då vi är i ett halvt renoveringsstadium. Med problem är till för att lösas.
Lite regnigt idag. Både Joppe och Jomsan är ute ändå. Jomsan har blivit modigare att vara ute nu men hon är nog gärna inne om hon bara får. Hon är dock mycket lugnare om hon är ute om dagarna.
Har ni morsdag i morgon? Det hade vi i Finland för ett par veckor sedan. Mycket trevlig dag.
Ha en trevlig helg alla.
P.s. Igår var jag på anställningsintervju. Håll tummarna att jag får ett ordinarie jobb. I så fall byter jag ut läkarsekreterare till kanslisekreterare med lite andra sysslor men ändå lindrigare för mina axlar som börjar ta stryk efter allt datorskrivande.
Godmorgon.
Nej, nu blev det fel. Är inte God Morgon för min del, är bara Morgon.
Känner mig genomledsen, har varit så sedan jag slog upp mina blå i morse. Värk, värk, värk och ute är det regn, regn, regn. Och vi som tänkte fara till svärmor och klippa gräset åt henne. Nu blir det bara att fara och handla.
Vimsan ville ut 04.30 i morse, och så var hon in en sväng och åt och nu är hon ute i regnet igen. Tja, verkar ju lite småknäppt, man tycker ju att det vore mysigare att ligga inne på en stol och sova hela dagen.
Tog ut lite kompostjord ur GrönaJohanna igår och lade på Mirans grav, ska plantera blommor där nu endera dagen.
Hade föresten för mig att Citroner hade väldigt lång groningstid. Nu har det gått ca en månad. (Lagade mjöd till 1a maj, och kärnan är sådd samma dag vi lagade mjöd.) Nu är den drygt 1cm hög (tog med ögonmått, därför inte så exakt) och bladen är ca ½cm. Sådde tre frön och hittils har bara en grott (men jag vill ju inte ha flera
).
#0 Det ska väl bli spännande och se hur köket ser ut med möbler och allt? Jag är nyfiken, vill se bilder 
Själv har jag konstaterat att mina föräldrars "öppnavind" skulle se bra ut med strukturtapet. Få se om det någonsin blir målat. Huset renoverades/byggdes till för en sådär drygt 30 år sedan och är fortfarade inte färdigt.
#1 Jag ska hålla tummarna att du får jobbet.
Själv har jag inte kommit underfund med om jag är ordinarie eller vikarie, det står visserligen vik.städ på lönespecen ännu. Ser ingen större orsak att sluta på jobbet, är den bästa arbetsplatsen jag har haft hittils. Räknade just ut att det är 7e platsen jag är på, är 3e arbetsgivaren.
god eftermiddag!
Är strejk på arlanda så jag fick ledigt idag… ingenting å göra. Men jag klagar inte. Har varit ute en massa med Toker är strålande solsken. Annars har jag bara legat i sängen.
Vad hurtiga ni är som renoverar å grejjar. Jag ska börja med sommarhuset så småningom när det finns tid och pengar. Huset har stått ofärdigt sen det byggdes för en massa år sedan..