Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2675 ggr
[Linda240]
0

Renrasig perser behöver nytt hem akut.

Jag var och hämtade 1 riktigt misskött perserkatt och va tvungen att lämna 1 kvar.

Jag kan hämta och leverera han fritt inom skåne.

Har stamtavla

annzoo
0

synd att du inte kunde ta båda tillfälligt istället för att lämna kvar en :( har de stamtavla skulle iaf jag kontakta uppfödaren,,,

OberonsMatte
0

#1 Det finns trådar om dessa katter både på Hittekatter iFokus och Perser i fokus. Som det ser ut nu finns ett möjligt hem även till  perserpojkens pappa. Tack och lov!

Sajtvärd Katter iFokus

Jourhemmet
0

Kastrera persern så kommer den att slippa flytta en gång till, det går inte att ha fertila katter ihop. Varför lägger du ut den på Blocket och verkligen poängterar att den är okastrerad? Huskatter finns det så det räcker och blir över för det är vad katten kommer att användas till, oseriös avel.

[Forest]
0

Bild o lite info har du det om han? Hoppas att han får ett bra hem o de som kostar på han en kastrering mm :)

annzoo
2

#4 bättre att kastrera först och sälja sedan!

[Linda240]
0

Jag har inte så jag kan stänga in han.

Han har rivit min kastrerade hankatt så illa nu att jag va tvungen att söka vetrinären.

Jag skall ändra i anonsen om det stör er.

För han måste få ett annant hem ganska så akut.

Kastrering är bokad så jag säljer han för 100 och en kastrering kostar mer än så.

Jag kommer inte att sälja till första bästa.

Jag hoppas ni förstår att det är ganska så ohållbart här hemma.

Planen var att han skulle bo här som kastrat tills hans dagar va slut.

annzoo
0

#6 sovrummet eller toan finns ju? visst bor man i en etta kanske man ej har sovrum men till toaletten har man ju alltid dörr. Det är ju en nödlösning för du får nog räkna med att de kan ta ett tag innan rätt person dyker upp..när är kastrerigen bokad?

[Linda240]
0

På Tisdag skall han bli kastrerad.

Han sitter och vaktar vid dörren och rusar bara ut när jag öppnar den.

Jourhemmet
0

Hör om du inte kan få en tid akut, berätta hur det ligger till så går det säkert. En hankastrering går på en kvart så omöjligt är det ju inte att klämma in honom.

Han kanske kan vara kvar efter kastreringen, som sagt så går det sällan att ha fertila katter ihop.

[Linda240]
0

Min hane är kastrerad.

Jag har frågat om tid men dom kastrerar bara 1 gång i veckan.

Nu e där bild och texten är ändrad.

Jourhemmet
0

Jag vet att din katt är kastrerad men du har en som är fertil.

[Linda240]
0

Planen e att hitta ny ägare nu och låta han flytta efter kastreringen.

Vill va tidigt ute för min katt mår inte bra.

Han vågar knapt gå ut under soffan.

Även om jag försöker hålla Gizmo inlåst.

[Forest]
0

5, Jo visst men alla har inte råd att kastrera o sen finns det kanske inte köpare som är villiga att lägga ut just den summan iaf, det kan oxå bli strul med ha katten under viss tid om man har andra katter kan bli jobbigt. Så man struntar helt enkelt i att hjälpa katten. Då anser jag att man försöker hitta ett bra hem där man ser till att den blir kastrerad vacc osv och att man har det som krav oxå som "försäljare" eller vad man nu kan kalla sig för?

[Linda240]
0

Givetvis vill jag att han skall kastreras.

Jag kommer göra vad jag kan för att han skall få det så bra som möjligt.

Planen va ju att Gizmo skulle stanna men det funkar ej.

enbartmalin
0

Han kan få bo här i akuthem. Har dock inte möjlighet att behålla honom.

Hälsningar Malin

[Linda240]
0

Jag skall träffa 1 idag som verkar vilja ha han.

Hun verkar jätte bra.

enbartmalin
1

Var ska han kasteraras Linda?
Jag vet itne var du bor, men på fågelkliniken(Nära Lund) kan du just nu kastrera hankatt för 400:-
Otroligt bra personal och riktigt bra veterinär.

Hoppas hemmet är bra.

Hälsningar Malin

[Linda240]
0

Jag har inte råd nu måste vänt tills löning.

Då det kostade 2.476kr att lappa ihop min katt.

Ja hemmet verkar bra och dom sa spontant att dom skall kastrera han själv.

Josefa
0

Jag hade också en som ville ha en av mina hankattungar okastrerade. De var jättevilliga att kastrera själva senare. Bara det att de hade en okastrerad hona på 1 år själva!!! Det blev ingen katt dit. Hade dessutom ingen okastrerad hane.

[Linda240]
0

Detta är ett par på ca 80år som vill ha en lungn äldre katt.

Dom tyckte jag kunde lägga mina pengar på att hjälpa en annan katt/djur.

Dom har inga djur sen innan.

Men vist dom kan ljuga

Jina
2

Jag tycker TS gjort en bra sak. En bra sak = folk tjatar om att hon borde även göra bra-sak-2 och bra-sak-3 också. Kan inte EN god gärning nånsin få vara nog?

[Linda240]
0

Jag tycker att jag gjort vad jag kan.

Tyvärr blev det inte som planerat.

[Linda240]
0

Kan vi inte låsa/ta bort dena tråden?

IceJossan
3

OBS!

Det finns minst 1 kvinna som söker persrar och långhåriga huskatter men som absolut inte ska ha djur! Djurplågeri, vanvård och ren missär, hon har djurförbud. Så kolla upp NOGA till vem kissen hamnar hos, kolla med referenser och ring Stockholms Katthem och Kattstallet, de ska ha namn på denna kvinna och kan nog även beskriva henne till utseendet så att du kan vara vaksam!

Detta är extra viktigt eftersom du säljer katten så billigt!

Vad även nog med att köparen vet vad han eller hon ger sig in på gällande pälsvården, det kan ju behövas bad varannan månad och daglig borstning om pälskvalitén är sådan.

[Linda240]
0

Detta pensionärsparet har hafft persrar innan dom tog bort sin sista för ca 1år sen.

Vart bor denna kvinna som missköter sina djur?

Dom åker från mellan sverig ner till Lund för en katt då verkar man seriös.

Jag tänker inte hålla på och jaga folk.

Det känns bra i magen och vill dom köpa han så får dom det om det känns lika bra när vi träffas.

Vist dom kan ljuga men jag tänker inte ta referenser och sånt.

Snälla lås eller ta bort tråden

Josefa
1

Jag skulle kollat upp dem ordentligt. Kvinnan i #24 har sökt katter i stockholmstrakten, så det är inte alls omöjligt att det är samma person. När folk så långväga ifrån är intresserade av mina katter brukar jag alltid fundera på varför de måste åka så långt för att hitta en katt.

Katten har ju enligt dig redan haft det väldigt jobbigt, så se till att han hamnar på rätt plats nu.

[Linda240]
0

Dom säger att dom är ifrån vårgårda numret visar  med det oxå.

Mison
0

Jag har namnet på kvinnan som söker Persrar. Men hon är inte 80 år i alla fall. Bor i Stockholm

Alla djur behöver någon som bryr sig!

[Linda240]
0

Jag tror inte att detta är samma.

Hun här bor långt från stockholm

IceJossan
0

Mison, kan du PMa mig det? Jag vågar inte annonsera om persern Zummi Gummi pga den kvinnan… :/

Josefa
0

Men använde inte denna kvinnan sig av andra som kontaktade säljare? Eller var det kvinnan från Norge som gjorde det?

[Linda240]
0

Men snälla hur skall jag kunna kolla upp allt.

Om en plågare anlitar någon för att köpa min katt hur skall jag kulla kolla upp det.

SNÄLLA STÄNG TA BORT TRÅDEN.

BEHÖVER INTE MER GNÄLL MÅR REDAN DÅLIGT ATT JAG INTE KUNNAT BEHÅLLA KATTEN.

enbartmalin
0

Lyssna på din magkännsla :)

Säger den att det är fel när dom hälsar på så hör av dig så kan han få bo här tillsvidare :)

Håller tummarna för honom!

Hälsningar Malin

IceJossan
0

#32 Fast vi (i alla fall jag) ger dig bara tips inför att du ska omplacera honom så att det blir så bra som möjligt. För att både katten och du lär må bättre om du gjort lite extra för att kolla upp så att han verkligen får det bra, än om du säljer honom och i efterhand inser att köparen inte kan eller ens bryr sig om att ta hand om honom. Det är ju för kattens skull som jag tipsar dig.

[Linda240]
0

Dom va jätte trevliga.

Han kommer att få det super.

Men fy fan jag började böla som en annan glytt.

Förstår inte hur ni klarar att ta hand om katter och sen oplacera dom.

Strongt av er.

[Linda240]
0

Dom va jätte trevliga.

Han kommer att få det super.

Men fy fan jag började böla som en annan glytt.

Förstår inte hur ni klarar att ta hand om katter och sen oplacera dom.

Strongt av er.

Inlägget är låst för nya kommentarer