Tigerharen har ny webshop
Vill bara tipsa om att Djurhemmet Tigerharen har en alldeles ny webshop med massor av fina t-shirts och tygpåsar till försäljning. Ni hittar den här: http://www.tigerharen.org/shop
Tigerharen ger också sina katter vegetariskt foder vilket orsakat diskussion.
#1. Vegetariskt foder? Länk?
# 2 Det har varit en diskussion om, om inte på detta forum så på SKS om detta foder till katter.
Någon annan som minns när det var?
#3 Jeg husker diskusjonen, den kom etter at noen hadde skrevet at oppdrettere av rasekatter er med på å skape nye hjemløse katter. Og at de ikke vil ta i mot penger fra oppdrettere… Dette ble skrevet på en blogg, og det ble et jækla styr… Og da kom det fram at noen av dem gir kattene sine vegetarmat…
# 4 Ja just det kommer jag ihåg. Det var på Göteborgs katthems blogg om jag inte missminner mig.
Det var också en artikel i någon tidning, en personaltidning där en person hade gett sin katt veganfoder.
Alltså enbart vegmat? Tänkte eftersom det inte går ihop med djurskyddslagen osv.
Nog för att det räcker att vegmat ens finns med i deras föda ibland för att jag inte skulle vilja stödja det.
Men det skulle vara trevligt med lite mer info om detta. Googlade lite men hittade inte så mycket om det mer än göteborgs katthems blogg.
#6 Det var en diskussion på hittekatter i fokus om detta vill jag minnas. Kolla där.
Nej de får inte enbart vegetarisk mat men de köper från England om jag inte missminner mig.
De här ryktena bygger enbart på missförstånd. Men eftersom vi öppet har sagt att vi tycker att avel inte är positivt vill ju många hitta fel i vår verksamhet att peka på. Det ställningstagandet är ju dessutom ingen hemlighet, och deklareras klart och tydligt på flera av våra tröjor och kassar.
Ingen av katterna i Tigerharens vård får veganmat. Jag vet inte hur många gånger det påpekades i den diskussionen det pratas om här. Och nej, vi köper inte någon mat från england, vet verkligen inte var det kommer ifrån. Kanske blandar du ihop oss med den privatperson som för något år sen syntes i media och som gav sina katter ett vegetabiliskt foder från england.
Självklart är det upp till var och en om man vill stödja oss, men det känns ju tråkigt om anledningen till att man avstår enbart bygger på rykten.
Jag hittar då inte ens diskussionen som det pratas om. Vore ju inte så bra om det är rykten som bara fortsätter spridas. Jag kan kanske inte hålla med i avelfrågan helt, men respekterar den åsikten. Utifrån att ha kollat på eran hemsida lite snabbt blir jag då bara positiv :P speciellt era tankar om kaniner :) men nu ska jag inte börja prata för mycket OT.
# 8 Vill du att jag ska leta upp tråden här och på SKS?
Här är en länk om veganfoder där tigerharen figurerar.
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=11&t=202963&hilit=tigerharen
Här är en annan där tigerharen och veganfoder finns med.
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=204074&p=3662250&hilit=tigerharen#p3662250
Tack för länkarna. Dom sa tillräckligt för mig i alla fall.