Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 847 ggr
evamojje
0

Godmorgon Söndagen den 20 maj

Solen skiner på söder, sitter nu med vidöppet fönster och fikar och surfar runt bland tidningarna på nätet *L*. Mojje och Strawberrie sitter i fönstret och tittar ut och myser av solen som skiner och den friska luften som fläktar. Jag har en ram som jag byggt själv som täcker en sidan av fönstret (har fönster som öppnas i mitten så det blir 2 fönsterdörrar) ramen har jag klätt i en tålig spetgardin ej mönstrad *s* myggnät funkade inte dom rev sönder det på ett par timmar. Men nu så funkar det jätte bra katterna kan sitta i det öppna fönstret och jag behöver inte oroa mig för att dom ska ramla ut *L*.

Skulle ta ett kort på ramen men hittar inte mobilen i röran hemma *s* Jag håller ju fortfarande på att måla om.

Så ha en bra dag i solen.

Eva & Mojje & Strawberrie Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Destany
0

jag har precis bråkat med min mamma så humöret e inte på topp.. ute e det fint väder o kissarna sitter o tittar ut..

Sidentass
0

Jominsann, denna söndag morgon ska jag sent glömma…har gått o pratat hela veckan om att "de är morsdag på söndag", så fort jag vaknat upp ligger man spänd i sängen o väntar på kaffeuppvaktningen..mycket riktigt snart var familjens husse där med son o gratulerade mor..så satte jag mej ner o skickade in lite morsdagsgratulationer till några msn-grupper…när tanken plötsligt slog mej att man kanske tagit fel på dag! Går till almanackan o ser hur man virrat till det….mors dag är ju först nästa vecka!!Räcka ut tungan

rulda
0

god morgon :) har sovit så underbart gott i natt. kissarna har varit så tysta och snälla. I dag är sista dagen hemma innan det är dags att gå tillbaka på jobbet… så det blir att ta de lungt och njuta…

evamojje
0

Turbelent dag idag med stora nyher ovanpå målningen.

Jag och Mojje har snackat och bestämt oss för att Strawberrie hör hemma hos oss *L* . Så vi frågade henne om hon ville bli en av oss och bo kvar hemma hos oss och det ville hon självklart Glad

Så nu e vi 3 *L* och Strawberrie kommer nu att officiellt heta Busan *L* det är ju det vi har kallat henne hela tiden för att hon e ett sånt busfrö *L*.

Vi kunde ju inte lämna bort henne när det var så tydligt att det var här hon hörde hemma och hon och Mojje fann ju varandra redan första dagen så beslutet var egentligen inte så svårt *L*

Så massor med tassar från Mojje & Busan & stolta matten Eva Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

rulda
0

skriver grattis här inne också :) Tycker det är såååå kul :D

evamojje
0

#5 skriver tack här med ;-)

EddaM
0

Jätte kul, Grattis Grattis =)) Vet att Busan kommer att bli sååå lycklig hemma hos er två=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sidentass
0

#4 Men åhh så härligt att Strawberry nu får bli en av er!!

Så glad jag blir att få höra den nyheten!

Sidentass

Pia
0

#4 Grattis till de officiella familjemedlemmen!!

Pia
0

Själv har jag varit på en tur till Svindersvik och fikat i Brygghuset - fikat var väl ingen höjdare direkt men miljön var jättemysig och vädret fint! Och vägbeskrivningen dit var såå missvisande, att det tog ett tag att hitta fram…:/

Sedan blev det en sväng på Street då det var odlingsmarknad denna helg. Fast det var väldigt lite stånd och trist utbud tycker jag, undrar om det går något vidare numera… Hem följde en planta med kattgräs och en Stevia, söt ört jag aldrig hört talas om, skall bli spännande att testa!

Ha en skön söndagskväll!

rulda
0

#10 så du har riktigt gröna fingrar du pia? själv fick jag ett bambuskott att vissna… jag och blommor går inte ihop.
Låter mysigt med en fika blir lite avis på allt ditt fikande.. nästa gång får du äta en kaka för mig också!

Pia
0

rulda, ha, ha, nej jag försöker ha gröna fingrar, jag lyckas sabba ganska mycket också, men en del lyckas jag få till ute i trädgården ändå - även om ambitionen är mycket större än förmågan…:)

Oh ja, jag skall ta en extra kaka för dig nästa gång det blir fika av!:)

rulda
0

det är tanken som räknas :)

haha då har vi en deal en extra kaka ¨bara för mig :D